CFR Călători dispune de un parc format din 34 de locomotive interoperabile şi peste 250 de vagoane care sunt apte să circule cu o viteză de 200 de km/oră, însă totul depinde de infrastructură, a declarat, ieri, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes.
Potrivit acestuia, viteza medie a trenurilor de călători este în prezent de 45 kilometri/oră.
"S-au făcut şi teste pe inelul de la Făurei şi s-a văzut un record, după ce lucrarea de reabilitare la Câmpina s-a terminat. Între Făurei şi Buda s-a bătut un record de 203 km/oră. Totul depinde de infrastructură", a spus Szentes, citat de Agerpres.
El a subliniat că trebuie răbdare, întrucât proiectele de infrastructură durează mai mult: "Trebuie să avem răbdare, nu putem să ne dezvoltăm unul fără altul. Ritmul lor este mai greoi pentru că lucrările noi au nevoie de exproprieri, de contracte care urmează o procedură de selecţie dură; efectiv pentru a face un studiu de fezabilitate sunt 6-7 consorţii care vin în grup şi competiţia este mare".
În ceea ce priveşte reducerea timpilor de călătorie între Constanţa şi Mangalia, Iosif Szentes a precizat că au fost depuse solicitările în acest sens la CFR SA: "oi avem solicitările către CFR Infrastructură, le-am solicitat acest lucru. Directorul companiei a promis că va interveni, dar acum sezonul este în plină desfăşurare şi probabil că nu au nici procedurile puse la punct din punct de vedere legal pentru a lansa o lucrare de această anvergură. Dar probabil că la anul călătorii vor beneficia de alte viteze, pentru că sunt condiţii. Noi am discutat inclusiv cu colegii noştri de la Constanţa, cu cei de la Infrastructură şi, faţă de anul trecut, timpii s-au îmbunătăţit. Deci, tot ce se putea face pe plan local la nivelul regionalei s-a făcut".
Oficialul CFR Călători a făcut referire şi la trenul dintre Bucureşti şi Salonic, lansat recent în circulaţie.
"Este un serviciu bun, singura chestie este că deocamdată se circulă doar la sfârşit de săptămână, la solicitarea administraţiei din Grecia. Ei au închidere de linii de luni până vineri şi le deschid numai pentru `ceste trenuri'', a adăugat el.
CFR Călători a lansat, din 17 iunie, trenul direct Bucureşti Nord - Sofia - Salonic şi retur, la preţuri ce pornesc de la circa 45 de euro.
Pentru destinaţia Salonic, trenul are în compunere patru vagoane (două clasa a 2-a, unul de dormit şi unul cuşetă) şi circulă săptămânal, cu plecare din Bucureşti vinerea şi întoarcere din Salonic duminică. Din Capitală, plecarea este programată pentru ora 12.50, iar sosirea în Salonic la ora 6.30, iar la întoarcere trenul pleacă din Salonic la ora 23.10 şi ajunge în Bucureşti la 17.24.
• Szentes: "Provocarea pentru noi ar fi să începem să operăm spre Putna"
CFR Călători intenţionează să reia din această toamnă operarea spre Putna, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Iosif Szentes. Anul trecut, compania a reînceput operarea pe zeci de linii preluate de la un operator privat, iar în 2016 a menţinut aceste rute.
Oficialul CFR Călători a apreciat: "Şi în acest an am menţinut aceste trasee. Acum provocarea pentru noi ar fi să începem să operăm spre Putna. Chiar am făcut o solicitare la colegii de la Infrastructură ca, după ce vor fi stabilite condiţiile de circulaţie şi vor fi efectuate lucrări pentru ridicarea unor restricţii de viteză, să nu mai liciteze către operatorii privaţi pentru că CFR Călători doreşte să reia operarea pe acele rute. Linia vine din Suceava şi merge până la Putna, Rădăuţi".
Potrivit lui Szentes, lansarea trenurilor CFR Călători pe această linie s-ar putea face din toamna acestui an.
Iosif Szentes a mai spus că au existat solicitări în acest sens de la turişti, dar şi de la stareţul mănăstirii Putna.
"Au fost solicitări de la turişti şi de la mănăstiri, de la stareţ şi noi am trimis o delegaţie care a discutat astfel de aspecte şi aşteptăm şi călătorii. Mai sunt şi alte linii în zonă, dar deocamdată vrem să operăm pe Putna'', a subliniat oficialul companiei.
Iosif Szentes a participat, ieri, la lansarea în circulaţiei a locomotivei "'Pasărea măiastră", care va conduce spre litoral unul din Trenurile Soarelui.