Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat oficial prima etapă a celui mai mare proiect feroviar de investiţii din Capitală, licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi de execuţie a lucrărilor de Modernizare/consolidare/reabilitare a staţiei CF Gara de Nord Bucureşti (Etapa I), un proiect în valoare de 471,15 milioane lei, cu finanţare prevăzută în Programul Operaţional Transport (POT), informează Agerpres.
Conform unui comunicat al companiei, etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România - Gara de Nord Bucureşti - include reabilitarea spaţiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfăşoară activitatea feroviară, servicii destinate publicului călător şi activitatea comercială, respectiv Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I) şi Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviţei).
Principalele lucrări de modernizare vizează: modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din staţia de călători Bucureşti Nord; modernizarea spaţiilor destinate publicului călător, inclusive pentru persoanele cu dizabilităţi; asigurarea elementelor de siguranţă şi confort pentru călători - balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilităţi, lifturi, sisteme de control acces; reabilitarea construcţiilor monument cu valoare istorică; crearea unor spaţii verzi centrale, cu zonă de aşteptare pentru publicul aflat în tranzit; regenerarea zonei aferente staţiei de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city; sisteme noi de ventilaţie/încălzire - modernizarea sistemului de iluminat şi a instalaţiilor electrice, sanitare, termice etc; modernizarea sistemului de informare a publicului călător şi a echipamentului de telecomunicaţii etc.
"Prin implementarea acestui important program, staţia de cale ferată Bucureşti Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuţi de standardele şi legislaţia europeană/internaţională în vigoare", subliniază reprezentanţii CFR SA.
Durata aferentă proiectării şi execuţiei lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuţie), iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 6 martie, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi, la ora 15:00.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Bucurestean în data de 31.01.2023, 18:06)
Ce contrast izbitor: peste câțiva ani, pe de-o parte, ultramoderna Gară de Nord, pe de alta, clădiri din stricta apropiere a acesteia, care sunt deja în stare avansată de degradare.
Un caz concret, cunoscutde toți cei care trec pe Calea Griviței : Blocul Sora, astăzi părăsit, jerpelit, în pericol de a se prăbuși la un eventual seism, cu copaci și bălării care cresc prin balcoane și pe acoperiș, o adevărată RUȘINE pentru fostul " Micul Paris". Ce părere au stimații "edili" ai Capitalei?