Producătorul chinez de automobile "Great Wall Motor" şi-a propus să vândă în acest an în România 1.000 de unităţi din automobilul de teren Hover CUV, de 15 ori mai mult decât anul trecut, şi a ales piaţa românească pentru a testa reacţia europenilor la acestă marcă, a scris ieri Financial Times, citat de NewsIn. "În acest moment cei de la "Great Wall" nu ştiu aproape nimic despre piaţa europeană şi de aceea au ales România ca proiect pilot", a spus Spiros Iosifidis, director geneal al "RoChin Motors" din grupul Alexandrion, companie care importă în România automobilele mărcii chineze.
"Alexandrion Group" are dreptul să vândă maşini "Great Wall" şi în Ungaria, Bulgaria, Moldova şi Macedonia. Directorul general al "RoChin Motors" a spus că intrarea pe piaţa românească are logică, deoarece piaţa e mai sensibilă la preţ decât vestul Europei şi creşte mult mai repede. Astfel, cotidianul britanic notează că românii au cumpărat 90.000 de maşini în anul 2000, peste 250.000 anul trecut, iar în 2010 e de aşteptat ca numărul să ajungă la 450.000.
Asiaticii de la "Great Wall" speră să exploateze aceeaşi conjunctură care a făcut ca Logan să se vândă bine şi adaugă că, în funcţie de opţiuni, modelul Hover CUV al Great Wall are preţuri cuprinse între 13.000 şi 17.000 euro. "RoChin Motors" a început comercializarea lui Hover în vara anului trecut, iar în 2006 a vândut 63 de maşini în ţară. În primele două luni ale acestui an, românii au cumpărat 22 de maşini Hover. "Great Wall Motor" este cel mai mare producător chinez de automobile de teren şi camionete, iar anul trecut a vândut 73.500 de vehicule, în creştere cu 28% faţă de anul 2005. RoChin, importatorul unic al Great Wall, a intrat pe piaţă în februarie 2006 şi face parte din grupul Alexandrion. Grupul cu capital grec e prezent în România din 1994 şi e cunoscut pentru producţia şi distribuţia băuturilor alcoolice.
Alexandrion mai are activităţi în domeniul producţiei şi reciclării hârtiei, cât şi în producţia de piatră compozită din granit. Great Wall nu este singurul producător chinez prezent pe piaţa românească. Din toamna anului trecut, compania CEMI comercializează automobilul de teren CEO produs de constructorul Shangouan, iar în 2007 va mai lansa alte modele, sperând să vândă 600 de unităţi pe parcursul anului. În luna mai, o altă companie - Geely Automobile România - va aduce pe piaţă berlinele CK şi MK din care estimează că va vinde 1.000 de unităţi anul acesta sub brandul Geely.