eMag a realizat, în 2016, o cifră de afaceri de 2,02 miliarde de lei în România, cu 45% mai mult faţă de anul 2015. De asemenea, numărul de produse vândute de companie s-a dublat în 2016, faţă de anul anterior, potrivit lui Iulian Stanciu, CEO al retailerului online.
La nivelul întregului grup, format din eMag, Conversion, PC Garage, Depanero şi Fashion Days, compania a realizat, anul trecut, o cifră de afaceri de 3,12 miliarde de lei.
Creşterea a fost susţinută de majorarea ofertei companiei, care a ajuns, anul trecut, la 1,3 milioane de produse, conform CEO-ului eMag, care a adăugat că în 2017, firma estimează că va ajunge la două milioane de produse.
Investiţiile companiei de e-commerce au ajuns la 50 de milioane de euro în 2016, din care 24 milioane de euro au susţinut dezvoltarea tehnologiei eMag şi 23 de milioane de euro - extinderea internaţională (Bulgaria, Ungaria, Polonia). Încă un milion de euro a fost investit în dezvoltarea logistică, iar două milioane de euro au fost cheltuiţi pentru dezvoltarea angajaţilor prin participări la conferinţe şi training-uri internaţionale şi programe de formare.
Din punct de vedere al traficului online, anul 2016 a menţinut un trend ascendent, eMag ajungând la 270 de milioane de vizite, cu două luni, septembrie şi decembrie, în care traficul mobile a adus peste 60% din acestea.
Pentru 2017, estimarea eMag este că traficul din dispozitive mobile va depăşi pragul de 70% dintr-un total de aproximativ 379 milioane de vizite estimate pe site.
O caracteristică a site-ului retailerului online este posibilitatea vizitatorilor de a scrie recenzii pentru oricare dintre produsele listate. Numărul recenziilor a crescut, în 2016: 29.000 de recenzii în primul trimestru, 28.626 în al doilea, 78.164 în trimestrul trei şi 190.028 în ultimul trimestru. Iulian Stanciu a descris acest fenomen ca "un fel de reţea socială în spatele produsului".
Totodată, compania estimează că, în 2017, vânzările generate de comercianţii din eMag Marketplace vor creşte accelerat şi vor reprezenta aproximativ 29% din vânzări, faţă de 19% în 2016.
Iulian Stanciu a afirmat: "E-com,merce-ul este încă la început în România, cu potenţial semnificativ de creştere an de an, iar eMag Marketplace reprezintă cea mai mare oportunitate pentru orice comerciant care vrea să crească. Pentru 2017, ne propunem să ajungem la peste 7000 de magazine partenere, care vor avea acces la infrastructura de livrare eMag, prin punctele de livrare şi showroom-uri".
Directorul general al eMag a anunţat că, începând din această vară, retailerul online va începe să vândă asigurări Casco şi pachete turistice. De asemenea, compania va introduce un serviciu prin care clienţii pot stabili intervalul orar în care pot primi o comandă.
Tot din această vară, eMag va lansa un serviciu de livrare în două ore. Potrivit lui Tudor Manea, director general eMAG România, acest serviciu va fi disponibil pentru început doar în Bucureşti, urmând să fie extins în toate oraşele în care există un showroom al retailerului online.
Penetrarea e-commerce pe piaţa din România este de 2,88%, faţă de 7,9% în Germania, 8,2% în Statele Unite ale Americii şi 13,4% în Marea Britanie.