Grupul Agricola Bacău a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 447 milioane lei, similară cu cea din aceeaşi perioadă a anului trecut, preşedintele companiei, Grigore Horoi, explicând situaţia prin necorelările dintre preţurile resurselor şi cele ale produselor la raft.
"După cum spuneam şi în vară, piaţa ouălor pentru consum a fost una complet atipică, pentru un lung interval de timp costul de producţie al oului fiind mult sub preţul de vânzare. La nivelul grupului Agricola înregistrăm la nouă luni o cifră de afaceri similară anului trecut. Vorbim în continuare de perioade dificile pentru producători, de necorelări între preţurile resurselor în aceste industrii şi preţul de raft al cărnii şi produselor din carne, care în ţările UE continuă să fie mai mari cu 35 - 60% în condiţiile în care costurile sunt similare. Însă am încredere că lucrurile se vor schimba în bine", a declarat Horoi.
Agricola Internaţional, cea mai importantă companie a grupului care cuprinde producţia de carne de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic, a înregistrat după primele trei trimestre ale anului o creştere a cifrei de afaceri cu 5%, ajungând la 280,88 milioane lei.
"La carnea de pui continuăm să creştem, însă am diminuat ritmul de creştere al ultimilor ani şi ne orientăm mai mult spre profitabilitate. Am ajuns la 30 septembrie la 26.309 tone vândute, faţă de 24.486 tone în perioada similară a anului trecut. Preţul mediu al perioadei este cu 5% mai mare faţă de anul trecut, însă majorarea vine din mixul de produse cu valoare adăugată mai mare, cum ar fi produsele tranşate şi cele dezosate. Urmăm în continuare o strategie de creştere, încurajaţi fiind de faptul că în ultimii cinci ani, de criză, am dublat vânzările la carnea de pasăre, ceea ce ne îndreptăţeşte să continuăm în a ne fixa obiective îndrăzneţe", a arătat Horoi, citat de Mediafax.
În ceea ce priveşte exporturile de carne de pasăre, acestea au scăzut cu aproximativ 30% faţă anul trecut, livrările pe pieţele externe reprezentând 12% din totalul producţiei de carne. Compania explică însă că s-a concentrat pe piaţa internă, unde livrările au crescut de la 22% anul trecut la 34% în ianuarie - septembrie 2013.
Pe segmentul de mezeluri, vânzările realizate de firma Salbac au crescut, în primele nouă luni ale acestui an, cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, la circa 64 milioane lei, deşi volumele vândute s-au redus cu aproape 7%, în condiţiile unei pieţe care s-a tot contractat în ultimii 3 ani. Rezultatul pe această categorie s-a datorat în principal creşterii cu 10% a vânzărilor de salamuri crude-uscate.
La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în ianuarie-septembrie s-a înregistrat o creştere a vânzărilor totale cu 5%, pe fondul menţinerii volumelor comercializate.
În schimb, la categoria ouă de consum, Avicola Lumina Constanţa a comercializat cu 25% mai puţine ouă decât în primele nouă luni ale anului trecut, în condiţiile în care preţul mediu al acestui produs a fost cu 21% mai mic.
În contextul în care firma de la Constanţa realizează şi activităţi conexe, de comerţ cu produse alimentare şi cereale, cifra de afaceri după după luni este cu doar 9% mai mică faţă de anul trecut, compensând parţial scăderea volumului de ouă produse şi comercializate, menţionează Agricola.
Potrivit Agricola, care citează datele Nielsen, în 2012, compania deţinea 15% din piaţa cărnii de pui, 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal şi 50% pe segmentul Salam de Sibiu. Grupul este controlat de mai mulţi investitori români.