În următorii doi ani urmează să fie inaugurate, în Bucureşti, cinci magazine "La Bunătăţuri", după cum ne-a spus Mihai Soare, managerul magazinului cu acelaşi nume deschis în centrul Capitalei şi a restaurantului "Mesogios" din Bucureşti: "Ne gândim ca în doi ani să mai deschidem cinci magazine de acest gen, în Bucureşti. Investiţia totală ar fi de circa 200.000 de euro".
Domnia sa ne-a precizat că actualul magazin a fost înfiinţat ca urmare a cererilor venite din partea clienţilor restaurantului pe care îl conduce: "Pentru res-taurant ne aducem singuri marfa din Grecia. La cererea clienţilor, care făceau comenzi ce nu aveau legătură cu restaurantul când ştiau că mergem după marfă - ulei, iaurt, brânză - ne-am gândit să deschidem şi un magazin". Acesta a fost inaugurat în luna mai a anului trecut. Produsele din alte ţări au fost combinate cu produsele tradiţionale din Bucovina. "La Bunătăţuri" cuprinde o gamă bogată de băuturi alcoolice, dar şi specialităţi de genul pate fois-gras, untură de gâscă, mezeluri franţuzeşti şi italiene, murături bulgăreşti, brânzeturi de Olanda, Italia, Grecia, Franţa şi România, ponderea cea mai mare având-o cele greceşti, care numără 32 de sortimente.
"Specificul nostru sunt coşurile de cadouri, deja avem comenzi pentru Paşte", ne-a spus Mihai Soare, subliniind că o parte din magazin este dedicată vinurilor: "Am dedicat un spaţiu special pentru vinuri, sperând că vor completa vânzările. Dimpotrivă, primul căutat este vinul. Am ales o altă abordare pentru păstrarea vinului - cu mai puţină lumină, cu temperatura optimă pentru păstrarea vinului, expoziţia vinului fiind făcută sticlă lângă sticlă".
În magazin sunt expuse 190 de tipuri de vin, din toate zonele viticole renumite, de la Noua Zeelandă şi Aus-tralia, până la Chile şi Argentina. Domnul Soare ne-a precizat că licorile comercializate de magazinul pe care îl reprezintă sunt destinate doar HoReCa.
Potrivit domniei sale, vinurile albe şi rose sunt mai bine vândute în sezonul de vară, în timp ce vinurile roşii au o vânzare mai bună iarna, când acestea reprezintă 60% din totalul licorilor comercializate.
Vara trecută a fost una destul de grea, în ceea ce priveşte vânzările, ne-a specificat managerul magazinului, subliniind că din luna septembrie vânzările au avut un volum normal. Pentru anul în curs, Mihai Soare speră să realizeze vânzări zilnice de circa 3.000 de lei.
• Mihai Soare: "Vinurile s-au modernizat, în acelaşi ritm cu bucătăria, care a avansat"
"Mesogios" - restaurant cu specific grecesc - a fost deschis în anul 2001 şi are acelaşi meniu de la început - preparate din peşte şi fructe de mare. Managerul localului ne-a spus că, în timp, s-a format o clientelă şi aceasta este de nivel mediu către high: "Dacă în trecut clienţii erau circa 70% străini, acum, mare parte din clienţi sunt români, ca urmare a faptului că românii au mai călătorit şi şi-au mai educat gusturile". Potrivit domniei sale, numărul clienţilor a crescut faţă de anul trecut, 2010 fiind un an dificil, mai ales în sezonul de vară, când majoritatea oamenilor au fost plecaţi în concediu. "Anul trecut am avut vânzări destul de slabe, la nivelul anului 2002. Consumul este moderat, clienţii nu mai comandă atât de mult". O proporţie de 70% din preparate au specific grecesc, 10% cipriot şi restul meniului se bazează pe bucătăria mediteraneană.
Faptul că din 2008 societatea îşi achiziţionează singură produsele, din Grecia, a reprezentat măsura esenţială adoptată pentru depăşirea crizei. Aceasta a fost urmată de conservarea preţurilor, ne-a specificat domnul Soare.
Localul a fost renovat complet, anul trecut, investiţia fiind de circa 15.000 de euro.
Din anul 2008, acest local de lux a câştigat o serie de premii, potrivit lui Mihai Soare, care ne-a spus că afacerea pe care o conduce nu este afectată de concurenţă: "Pentru a fi afectaţi de concurenţă, ar trebui să se deschidă trei-patru restaurante cu acelaşi specific în termen de două-trei luni".
Preparatele de la "Mesogios" sunt asociate, în general, cu vinurile albe. "Vinurile s-au modernizat, în acelaşi ritm cu bucătăria, care a avansat. În aceste condiţii, sunt create reţete la care se poate consuma liniştit un vin roşu", ne-a spus Mihai Soare.
În cadrul localului sunt comercializate circa 82 de vinuri - roşii, albe şi rose, ultimele două având succes mai mare vara, comparativ cu vinul roşu care înregistrează mai multe vânzări pe timpul iernii.
O mare parte din experienţa în domeniu a lui Mihai Soare, prezent la conducerea localului "Mesogios" din anul 2008, vine ca urmare a exercitării unei funcţii de conducere în cadrul unui hotel de patru stele din Dubai. "Exista o plafonare în acest local din centrul Bucureştiului până să mă întorc eu. Am instruit ospătarii să zâmbească mai mult clienţilor, să glumească cu ei, să acorde o mai mare atenţie serviciului. Am mai adus personal nou, mai ales că 80% dintre angajaţi erau de la început. Am angajat şi două prezenţe feminine, întrucât serviciul este făcut doar de către băieţi. Avem 20 de angajaţi. Ospătarii sunt români, dar au o bogată experienţă în afară, unii au lucrat chiar pe vas, în croaziere", ne-a povestit domnul Soare, adăugând: "În Dubai am avut o experienţă mai mult decât plăcută, pentru că m-am întâlnit cu un lux exorbitant şi cu servicii pe măsură. Am lucrat la un restaurant cu specific mexican, care avea o capacitate de 180 de locuri. Am lucrat şi în Spania, cinci ani, tot la un restaurant unde erau servite fructe de mare în exclusivitate. Am mai lucrat în Luxemburg şi în Italia".
Domnia sa ne-a spus că-şi doreşte să-şi deschidă o afacere, dar consideră că, încă, nu este momentul: "Este foarte dificil din punct de vedere birocratic să deschizi, astăzi, o afacere. Investiţia este foarte mare, iar chiriile sunt extrem de ridicate".