CLAUDIU DOLOT, NOUL PREŞEDINTE ANPC: "Ne dorim consolidarea rezilienţei consumatorilor după criza Covid-19"

M.G.
Ziarul BURSA #Macroeconomie #Protecţia consumatorilor / 16 martie 2021

Claudiu DolotSursa foto: anpc.ro

Claudiu DolotSursa foto: anpc.ro

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) are în plan elaborarea unei serii de ghiduri de bune-practici în domeniul protecţiei consumatorilor, consolidarea rezilienţei consumatorilor după criza economică şi sanitară Covid-19, precum şi digitalizarea activităţii instituţiei, după cum a afirmat, ieri, Claudiu Dolot, noul preşedinte al ANPC. Dolot, numit la finalul lunii februarie, de către Guvern, în locul lui Eduardt Cozminschi, a spus că are per total şase priorităţi în actualul mandate. Dolot a venit la ANPC din poziţia de şef de sucursală la BCR Caraş-Severin şi a fost în trecut (2006-2013) şi director de sucursală la Volksbank.

Claudiu Dolot a afirmat: "Este o responsabilitate foarte mare pentru mine şi echipa de coordonare a autorităţii. Înţeleg responsabilitatea şi sunt pregătit să ridic standardul, ca nivelul de satisfacţie al consumatorului să fie acolo unde ne dorim toţi, să fie maxim. O primă prioritate pe care am propus-o în activitatea noastră este consolidarea rezilienţei consumatorilor pentru o redresare durabilă. Sigur, aici vorbim despre partea de redresare economică după criza Covid-19, care sperăm că în acest an se va finaliza, iar consumatorii vor fi actori cheie în această redresare economică. Activitatea noastră este în strânsă legătură cu noua agendă pentru consumatori a Comisiei Europene pe perioada 2020 - 2024, astfel încât, pe termen scurt, Comisia acordă prioritate protecţiei drepturilor pasagerilor la rambursarea integrală a plăţilor în avans efectuate pentru călătoriile care sunt anulate ulterior. Apoi, este vorba despre prevenirea creşterilor tehnicilor înşelătoare de marketing şi a escrocheriilor la cumpărăturile online. Avem tranziţia verde, respectiv oferim consumatorilor informaţii mai bune cu privire la sustenabilitatea produselor şi pentru a combate practicile neloiale, precum spălarea verde sau perimarea timpurie. Toate aceste politici din agenda Comisiei Europene se fac cu instrumente de lucru precum renumitul Rapex - Sistemul de schimb rapid de informaţii privind produsele nealimentare periculoase destinate consumatorilor".

Acesta a adăugat că nu mai departe de acum două săptămâni au existat mai multe alerte Rapex pentru măşti neconforme care au fost distribuite la nivelul ţării şi care au fost stopate de la comercializare şi confiscate de comisarii ANPC. Potrivit lui Dolot, România are deja 25 de alerte doar pentru măşti neconforme până în prezent care au fost validate de sistemul Rapex.

"Un alt instrument de lucru pe care noi îl avem este Centrul European al Consumatorilor, care este practic o direcţie în ANPC şi unde colegele noastre aduc un aport esenţial în ceea ce priveşte drepturile pasagerilor şi (al consumatorilor în materia) comerţului online, în zona transfrontalieră", a afirmat Dolot.

Noul preşedinte al ANPC a spus că are per total şase priorităţi în mandatul său, a doua fiind introducerea modelelor de bune practici aplicate în alte ţări din Uniunea Europeană, adaptate României.

"Sigur că, în pandemie, noile tipuri de provocări, relaţia comercială cu consumatorul, au impus adaptarea modului în care interacţionează operatorii economici cu cetăţeanul. Vorbim aici în principal de actul comercial realizat preponderent prin mijloacele online sau prin intermediul marilor reţele care au determinat adaptarea acestor practice la condiţii fizice de prevenire a pandemiei. Mă refer aici la fluxuri diferite de aprovizionare, organizarea specială a serviciilor de curierat, iar apoi sunt restricţiile impuse în domeniul transporturilor, mai ales cele transfrontaliere, în domeniul turismului sau a HoReCa. Practici diferite care să ţină cont de noile condiţii impuse de pandemie şi adaptarea modului de interacţiune cu consumatorul în consecinţă", a explicat Dolot.

A treia prioritate o constituie toleranţa zero la practicile neloiale. În acest caz, spune Claudiu Dolot, se pune accentul pe prevenţie şi consiliere a operatorilor economici. A patra prioritate a acestuia este creşterea gradului de satisfacţie a consumatorului, prin aplicarea strategiilor coerente de informare şi de educare. El a declarat că reprezentanţii instituţiei pe care o conduce au discutat cu asociaţiile patronale şi au ajuns pe anumite segmente la ideea de a realiza ghiduri de bune practici.

"În urma întâlnirilor pe care le-am avut în ultimele două săptămâni de când am preluat mandatul cu foarte multe asociaţii de producători, retaileri sau asociaţii de protecţie a consumatorilor, am înţeles că uşile colegilor din ANPC au fost deschise pentru partea de prevenţie şi consiliere. În discuţiile pe care le-am avut cu cei de la Romalimenta, Rompan, Asociaţia Patronală Română pentru Industria Laptelui, Asociaţia Română a Cărnii, Berarii României, Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare... Am avut întâlniri cu HORA pe această temă. Am lansat temele de consiliere, de aliniere a bunelor practici, iar aceste asociaţii, prin relaţia pe care o au pe nivelul lor european, să vină cu bune practici pe care să le implementăm la nivelul ţării. Sunt convins că aceste lucruri vor reuşi să satisfacă gradul de satisfacţie al consumatorului şi sigur şi siguranţa acestuia", a afirmat preşedintele ANPC.

Şeful ANPC a menţionat digitalizarea ca fiind a cincea prioritate. Potrivit noului preşedinte ANPC, instituţia are în derulare prin direcţia europeană un proiect de digitalizare şi eficientizare a activităţilor de control pe care anul viitor îl va pune în practică. Raportarea şi înregistrarea acţiunilor de control, autorizarea activităţii desfăşurate de comisariatele teritoriale, obţinerea de informaţii în timp real - toate acestea se vor putea face în viitor prin intermediul sistemului informatic integrat.

Cea de-a şasea prioritate constă în elaborarea unei strategii în domeniul protecţiei consumatorilor corelată cu cea existentă în Uniunea Europeană. Aici, Dolot a precizat că se referă la alinierea standardelor legislative ale României la legile Uniunii Europene.

Potrivit oficialului ANPC, în perioada următoare se va iniţia un protocol de colaborare cu ANSVSA şi se vor stabili foarte clar care sunt atribuţiile celor două instituţii, pentru că de multe ori "se călcau pe picioare unii cu ceilalţi".

"Ideea nu este să punem presiune pe agenţii economici, ideea este ca activitatea lor să fie o activitate corectă, o activitate care să menţină securitatea economică a cetăţeanului, sănătatea consumatorului - sigur şi a cetăţeanului -, siguranţa sănătăţii şi faptul că trebuie să fie lângă el", a spus Dolot.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. traduceti va rog titlul.Ce naiba,limba romana a saracit brusc?

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb