Firma internaţională de avocatură CMS a organizat miercuri, 17 martie, ediţia din acest an a evenimentului CMS Women in Business, o întâlnire dedicată în principal doamnelor, colaboratoare şi partenere de afaceri, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Devenit deja o tradiţie CMS, evenimentul se doreşte a fi o platformă deschisă de dezbatere şi schimb de idei promovând diversitatea, egalitatea de gen şi inovaţia pentru schimbare, într-un cadru informal, colaborativ.
Organizată pentru prima dată online, din raţiuni de prevenţie anti-coronavirus, întâlnirea din acest an s-a aliniat campaniei International Women's Day #ChooseToChallenge, care încurajează implicarea personală pentru inovaţie şi schimbare, şi a avut ca temă centrală provocările pe care femeile care au ales o profesie în domeniul tehnologiei (IT&C) trebuie să le surmonteze în activitatea lor, notează sursa citată.
Printre subiectele discutate s-au regăsit stereotipurile cu care profesionistele din acest domeniu al tehnologiei se confruntă, situaţiile de discriminare de gen întâlnite în companiile de IT&C, unde majoritatea angajaţilor sunt bărbaţi, leadership-ul feminin în România, dar şi stadiul transformării digitale din economia locală şi internaţională, accelerate în ultimul an de criza Covid-19, precum şi rolul pe care tehnologia l-a căpătat tot mai pregnant în ultima perioadă în educaţie.
Invitatele speciale din acest an în cadrul CMS Women in Business au fost doamnele Elisabeta Moraru, CEO Google România şi Andra Sonea, Head of Solution Architecture la FintechOS. Ele s-au referit la provocările profesionale şi la modul în care o femeie poate face performanţă la cel mai înalt nivel într-o industrie încă dominată bărbaţi.
"CMS este un pionier, la nivel global, în ceea ce priveşte diversitatea, egalitatea de şanse, acţiunea afirmativă, multiculturalismul. Din această perspectivă suntem încântaţi să putem găzdui, ca în fiecare an, această întâlnire cu vechi şi noi colaboratoare şi partenere de afaceri, cu care împărţim aceleaşi valori şi viziunea unui mediu profesional şi de afaceri deschis, inclusiv, meritocratic", a afirmat Rodica Manea, Partener CMS România şi coordonatoarea evenimentului CMS Women in Business în România, alături de Cristina Reichmann, Partener şi Cristina Popescu, Senior Counsel.
"Studiile arată că fetele sunt influenţate în alegerea unei profesii sau cariere în principal de mamele lor. Ne confruntăm aşadar în primul rând cu un factor cultural, femeile fiind ele însele influenţate de stereotipuri. Pe de altă parte, situaţia materială este un factor care influenţează direct educaţia şi şansa la o profesie sau carieră. Progresul şi evoluţia însă nu pot veni decât ca urmare a unui proces de educaţie şi de auto-educaţie", a afirmat Elisabeta Moraru, CEO Google România.
"Femeile sunt subreprezentate în industria IT, este o problemă structurală. Realitatea tristă este că, de multe ori eşti singura femeie din încăpere, în timpul întâlnirilor de afaceri. De aceea e nevoie ca noi să sprijinim şi să încurajăm activ femeile care îşi doresc să reuşească în profesie. Încrederea în sine este esenţială pentru succesul în carieră", a afirmat Andra Sonea, Head of Solution Architecture la FintechOS.
Conform comunicatului, participantele au subliniat rolul tehnologiei în educaţie, afirmând că acesta nu este a priori nici pozitiv, nici negativ, ci acela pe care cei care o folosesc îl imprimă, prin conţinut. Oportunităţile pe care tehnologia le oferă sunt nenumărate, însă este datoria noastră să ajutăm şi să educăm tânăra generaţie să transforme informaţiile în cunoaştere. La nivel global, sărăcia rămâne o barieră importantă în calea accesului democratic la tehnologie.
Dezbaterile CMS Women in Business au aratat că, în ciuda faptului că România este mai bine clasată în ceea ce priveşte reprezentarea femeilor în industria IT (faţă de UK spre exemplu), există un dezechilibru sistemic major. Este nevoie de o demistificare a naraţiunilor privind incapacitatea femeilor de a avea un rol de prim plan în societate şi în activităţi considerate tradiţional masculine, de un demers educativ susţinut pentru combaterea stereotipurilor. Stereotipurile încep odată cu noi, încă din copilărie. Vorbitoarele au evidenţiat nevoia de o avea o legislaţie naţională care să promoveze eficient diversitatea şi incluziunea şi au concluzionat că soluţia reducerii dezechilibrelor de gen constă în investiţia în educaţie şi în promovarea modelelor de succes şi a leadership-ului feminin.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.03.2021, 15:05)
Spălare pe creier neomarxistă.
Ce-ar să înlăturăm discriminarea în industria IT și astfel fiecare programator, tester sau manajer să aibă pachetul salarial al CEO-ului? Sau de ce nu, venitul fabulos al persoanei care face curățenie?!?
Se gândesc oare spălătorii ăștia de creiere la realitatea că poate nu toate femeile ÎȘI DORESC să stea zilnic 10 ore cu ochii monitor? La realitatea că în general femeile, având nativ aptitudini sociale mai bune decât bărbații, văd programarea sau testarea 10 ore în fața monitorului precum o muncă neplăcută?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.03.2021, 15:30)
Ia faceti o echipa software feminina si una masculina si o sa vedeti diferenta...in 6 luni ai trimite echipa feminina la cratita...