Dezvoltarea turismului de croazieră la Constanţa depinde în mare măsură de îmbunătăţirea infrastructurii, a declarat, la finele săptămânii trecute, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Constantin Matei. Domnia sa a afirmat că, în prezent, terminalul de pasageri de care dispune Portul Constanţa are o capacitate de 100.000 de pasageri, dar anul trecut numărul celor care l-au tranzitat a ajuns la aproape 25.000. El a adăugat că turismul de croazieră este dependent de infrastructură, de aeroport şi de obiectivele turistice care pot fi puse la dispoziţia turiştilor. "Facem eforturi să putem dezvolta acest tip de turism, dar ne trebuie şi colaborare", a afirmat Constantin Matei, care a apreciat participarea Consiliului Judeţean Constanţa la "Danube Summit", organizat, la acest sfârşit de săptămână, în Portul Constanţa.
"Numărul de pasageri va creşte atunci când Portul Constanţa va fi perceput ca destinaţie turistică mai ales că terminalul de pasageri este realizat la standarde europene", a mai spus directorul CNAPMC, care consideră că, în prezent, acesta este folosit doar ca zonă de tranzit.
La rândul său, secretarul general al "Medcruise"- Asociaţia Porturilor Mediteraneene de Croazieră, Jose Campos, a declarat că România este membră a asociaţiei din 2007 şi reprezintă o poartă de intrare a turiştilor. Potrivit statisticilor, în anul 2002, în Portul Constanţa au ajuns 1.500 de pasageri, spre deosebire de anul 2007, când numărul acestora a ajuns la 16.000. Portul Constanţa începe să devină o destinaţie favorită, a mai afirmat Jose Campos.
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi-a depus candidatura pentru organizarea Adunării Generale a Medcruise în 2010, după ce va participa, în toamna acestui an, la Odessa, la "Blacksea Cruise". Conducerea portuară şi-a exprimat şi intenţia de a fi gazda, în 2011, a Adunării Generale a Asociaţiei Europene a Porturilor Maritime.
La sfârşitul acestei luni, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Valencia, Spania şi autorităţile portuare constănţene vor semna un acord prin care se urmăreşte atragerea de fonduri europene pe componenta regională. "În acest context, considerăm că un astfel de protocol este benefic inclusiv pentru noi, ca agenţi economici, pentru că, odată cu dezvoltarea portului şi noi vom beneficia de aceste investiţii", a afirmat Marius Stamat, preşedintele Asociaţiei Brokerilor şi Agenţilor de Nave.
"Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Spania are în componenţă 190 de companii din Valencia şi este interesată de această declaraţie de intenţie şi de a semna un protocolul cu autorităţile portuare. Această relaţie de colaborare este sprijinită şi de Ambasada Spaniei în România", a precizat, la rândul său, Simon Montolio Solsona, preşedintele ASECAM, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Spania.
Şi transportul fluvial a fost un punct important de dezbateri la "Danube Summit", la care au participat delegaţii din 18 ţări. "Spania este interesată de Dunăre, care poate fi o rută de tranzit, ca urmare a presiunilor europene de a scoate marfa de pe şosele şi de a o transporta pe apă. Transportul fluvial este mult mai ecologic şi mult mai rentabil, dar este necesară o flotă nouă şi îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe fluviu", a mai spus directorul CNAPMC, Constantin Matei.