Adobe şi Figma, companie care deţine un instrument de proiectare bazat pe cloud, vor renunţa la planul lor pentru o fuziune în valoare de 20 de miliarde de dolari, din cauza obstacolelor de reglementare, au declarat luni cele două companii, citate de CNBC.
Într-un comunicat, cele două companii au spus că "nu există o cale clară pentru a primi aprobările de reglementare necesare din partea Comisiei Europene şi a Autorităţii pentru Concurenţă şi Pieţe din Regatul Unit".
"Adobe şi Figma sunt în total dezacord cu recentele concluzii ale autorităţilor de reglementare, dar credem că este în interesul nostru să mergem mai departe în mod independent. În timp ce Adobe şi Figma au împărtăşit o viziune de a redefini împreună viitorul creativităţii şi productivităţii, continuăm să fim bine poziţionaţi pentru a valorifica oportunitatea noastră masivă de piaţă şi misiunea de a schimba lumea prin experienţe digitale personalizate", a scris Shantanu Narayen, CEO al Adobe, într-un comunicat.
Adobe a anunţat pentru prima dată că va achiziţiona Figma în septembrie 2020, printr-o tranzacţie în numerar şi acţiuni în valoare de aproximativ 20 de miliarde de dolari.
Ştirea a făcut ca acţiunile Adobe să scadă, dar compania a reiterat că achiziţia va fi o completare naturală a portofoliului Adobe, scriind în anunţul iniţial că "o combinare a Adobe şi Figma va introduce o nouă eră a creativităţii colaborative".
Adobe va plăti Figma o taxă de despărţire de 1 miliard de dolari, a declarat Adobe într-un document depus la autorităţile de reglementare.
Ştirea este un schimbare bruscă faţă de cele mai recente afirmaţii ale lui Narayen, potrivit cărora compania crede în achiziţie şi în beneficiile acesteia pentru consumatori.
Autorităţile de reglementare antitrust au analizat din ce în ce mai mult numeroase tranzacţii din sectorul tehnologic, mari şi mici.
În mai, după ce organul de supraveghere al concurenţei din Regatul Unit a citat efecte potenţial anticoncurenţiale, Meta a vândut Giphy către platforma foto Shutterstock, pentru 53 de milioane de dolari, la trei ani după ce a achiziţionat-o.
CMA a analizat, de asemenea, investiţia Microsoft în OpenAI.
În declaraţia comună de luni, CEO-ul Figma, Dylan Field, a scris că "trecerea prin acest proces cu Shantanu, David şi echipa Adobe nu a făcut decât să-mi întărească credinţa în meritele acestei înţelegeri, dar a devenit din ce în ce mai clar în ultimele luni că autorităţile de reglementare nu văd lucrurile la fel".
David Wadhwani, vicepreşedinte senior la Adobe, a scris pe blog: "Vom continua să căutăm modalităţi de a colabora cu Figma pentru a-şi încânta pe clienţii comuni".