Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au semnat un protocol de colaborare pentru protejarea intereselor utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice şi servicii poştale din România.
Protocolul de colaborare încheiat între cele două Autorităţi urmăreşte să asigure o mai bună protecţie a drepturilor şi intereselor utilizatorilor, precum şi informarea şi educarea acestora, în domeniul serviciilor de comunicaţii electronice şi al serviciilor poştale. Procedurile instituţionale vor fi astfel eficientizate în beneficiul publicului, prin formularea unui plan de acţiune comun în baza căruia ANCOM şi ANPC îşi vor acorda asistenţă reciprocă pentru anumite domenii.
"Era nevoie de un astfel de acord între ANPC şi ANCOM, instituţii cu atribuţii complementare, pentru a putea răspunde mai bine nevoilor pe care le au utilizatorii de servicii de comunicaţii", a declarat preşedintele ANCOM, domnul Cătălin Marinescu. "Primim deseori petiţii şi reclamaţii din partea utilizatorilor pe care Autoritatea nu are instrumentele legale să le rezolve şi este nevoie să îi redirecţionăm pe oameni către ANPC. Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor, de cealaltă parte, are instrumentele legale, dar duce lipsă de specialişti în comunicaţii. Protocolul semnat astăzi ne va permite să cooperăm pentru a proteja mai bine interesele utilizatorilor şi pentru a rezolva cu mai multă eficienţă problemele pe care le pot întâmpina aceştia", a explicat domnul Marinescu.
"Considerăm că prin semnarea acestui protocol, cele două instituţii vor contribui la asigurarea unui cadru care să întărească protecţia intereselor consumatorilor şi concurenţa loială între operatorii economici", a declarat preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu.
Cele două autorităţi vor colabora pe domenii direct legate de protejarea utilizatorilor, precum soluţionarea petiţiilor utilizatorilor finali, supravegherea şi controlul activităţilor furnizorilor în situaţia în care aceştia nu respectă drepturile sau interesele utilizatorilor, încalcă clauzele contractuale sau prevederile privind informarea corectă a utilizatorilor, verificarea contractelor-cadru încheiate între utilizatori şi furnizori, cât şi consultări privind proiecte de acte normative referitoare la drepturile utilizatorilor.