Comisia Europeană a aprobat ajutorul de stat pentru restructurare în valoare de 95,3 milioane EUR acordat de statul român companiei aeriene TAROM, informează news.ro.
"Comisia Europeană a aprobat, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat, planurile României de a acorda transportatorului aerian naţional deţinut de stat, TAROM, un ajutor de restructurare în valoare de până la 95,3 milioane EUR (473,69 milioane RON). Măsura va permite companiei să îşi restabilească viabilitatea pe termen lung, reducând în acelaşi timp la minimum denaturările concurenţei", anunţă CE.
La 28 mai 2021, România a notificat Comisiei un plan de restructurare a companiei TAROM. Planul de restructurare stabileşte un pachet de măsuri de raţionalizare a operaţiunilor TAROM, de reînnoire a flotei sale învechite şi de reducere a costurilor.
În iulie 2021 Comisia a deschis o investigaţie aprofundată pentru a evalua dacă măsurile de restructurare adoptate de România în favoarea TAROM ar fi în concordanţă cu normele UE privind ajutoarele de stat. În cursul investigaţiei aprofundate, România a actualizat planul de restructurare pentru a răspunde preocupărilor exprimate în decizia de iniţiere a procedurii.
În prezent, măsurile de restructurare notificate includ următoarele: anularea unei datorii în valoare de aproximativ 49,53 milioane EUR (246,19 milioane RON) corespunzătoare valorii ajutorului pentru salvare, aprobat de Comisie în februarie 2020, plus dobânzile aferente, şi o injecţie de capital de aproximativ 45,77 milioane EUR (227,50 milioane RON).
Comisia a evaluat măsurile în temeiul Orientărilor sale pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate
A constatat, în special, următoarele aspecte.
Ajutorul contribuie la obiectivul de interes comun de a asigura conectivitatea regională pentru cetăţenii şi întreprinderile din România, permiţând TAROM să îşi restabilească viabilitatea prin punerea în aplicare a planului său de restructurare.
Măsurile de restructurare abordează problemele care au cauzat dificultăţile financiare ale TAROM, mai ales prin reînnoirea flotei sale învechite şi prin reducerea costurilor.
Măsurile sunt proporţionale, deoarece TAROM aduce o contribuţie proprie semnificativă de aproximativ 77,66 milioane EUR (381,12 milioane RON) sub formă de venituri din vânzarea de aeronave şi dintr-un contract de leasing financiar încheiat în condiţiile pieţei.
Ajutorul este însoţit de garanţii pentru a limita denaturarea concurenţei pe piaţa unică. Printre acestea se numără (i) reducerea numărului de rute pe care TAROM operează, precum şi a numărului de aeronave şi (ii) menţinerea unei astfel de capacităţi reduse, limitând astfel prezenţa sa pe piaţă pe întreaga durată a perioadei de restructurare (şi anume până la 31 decembrie 2026).
Pe această bază, Comisia a stabilit că măsurile aplicate de România respectă normele UE privind ajutoarele de stat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.04.2024, 09:24)
Tarom a fost dat la Qatar
2. Hoție mare
(mesaj trimis de anonim în data de 30.04.2024, 15:36)
Dacă ajutorul de restructurare nu dă rezultatele prezentate comisiei, intră direct în faliment. Am mai văzut sceneta asta cu PETROM-ul doar că atunci era pe tranșa stand-bay FMI.
Salvatorii o să îl vândă qatarezilor . Cum mai iubesc ăștia țările unde spălarea banilor funcționează neîngrădită.