Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti SA va deveni operaţională începând din luna mai, după intrarea în vigoare a hotărârii de Guvern publicată joi în Monitorul Oficial.
Cele două aeroporturi din subordinea companiei, Aeroportul Otopeni, respectiv Aeroportul Băneasa, vor fi administrate în comun pentru creşterea optimizarea activităţii şi susţinerea planurilor de investiţii, însă fuziunea nu va duce la creşterea taxelor aeroportuare şi implicit a preţurilor biletelor de avion.
La ora actuală pachetul majoritar de acţiuni la cele două aeroporturi, respectiv 80 % din acţiuni, este deţinut de statul român prin Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în timp ce restul pachetului de acţiuni aparţine Fondului Proprietatea.
Ca urmare a aderării la Uniunea Europeană, aeroporturile din România vor înregistra în medie o creştere cu 30 % a numărului de pasageri, astfel încât este necesară reorganizarea acestora pentru susţinerea unor investiţii pentru creşterea capacităţii.
Aeroportul Henri Coandă din Otopeni a raportat un trafic în creştere începând din 2000. În 2004, circa 2,6 milioane pasageri au tranzitat Aeroportul Henri Coandă, în 2005 s-au înregistrat circa trei milioane pasageri, în creştere cu 15%, iar în 2006 se vor înregistra circa 3,5 milioane de pasageri, în creştere cu peste 15%. Pentru 2007, conducerea Aeroportului estimează un trafic de circa 4,5 milioane de pasageri.
Reprezentanţii Aeroportului Aurel Vlaicu din Băneasa estimează că în acest va înregistra circa un milion de pasageri, cu circa 30 % mai mult faţă de anul 2006, când s-au înregistrat 700.000 de pasageri.