Conducerea Consiliului Judeţean Braşov se află în discuţii avansate cu Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti pentru finalizarea construcţiei Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav. Compania naţională este controlată de Ministerul Transporturilor şi operează aeroporturile din Bucureşti - Otopeni şi Băneasa. Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu, pentru aeroport ar mai fi nevoie în acest moment de investiţii de 42 de milioane de euro. "Suntem în discuţii cu Compania Naţională Aeroporturi din bucureşti, o firmă controlată de stat, care intenţionează să închidă una din pistele Aeroportului Otopeni pentru reabilitare, iar în acest moment ar avea două posibilităţi de redistribuire a traficului - Constanţa şi Braşov. Constanţa este şi mai departe de Bucureşti decât Braşovul, iar acolo este şi o bază militară americană care ar putea fi foarte activă în cazul unui conflict între Rusia şi Ucraina", a explicat Pascu. Un alt punct forte al Braşovului ar fi faptul că pista care va fi finalizată peste câteva zile este singura din afara Bucureştiului care suportă aterizarea unor avioane de tip Boeing 737 şi Airbus 320. "E o ocazie unică de care Braşovul ar trebui să profite. În acest fel, s-ar rezolva şi problema operatorului, deoarece aeroportul va fi operat de Compania Naţională Aeroporturi, nemaifiind nevoie de licitaţie pentru găsirea unei companii care să opereze aeroportul din Braşov", a mai spus sursa citată.
Ministrul Economiei, Constantin Niţă, declara la finele săptămânii trecute că Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, instituţia tutelară a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, s-ar putea implica în construcţia Aeroportului de la Braşov. Deocamdată, lucrările la pista aeroportului ar urma să fie finalizate până la finele acestei luni, iar lucrările la construcţia căilor de rulare Alfa, a parcării de aeronave care se va întinde pe 17.500 de metri pătraţi şi a canalizării sunt în procedură de licitare, urmând să înceapă la 15 martie 2015.
Potrivit unei scrisori adresate de conducerea CJ Braşov companiei naţionale, Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav va deservi circa un milion de pasageri echivalenţi (pasageri şi cargo) şi va fi un important nucleu de dezvoltare economică şi socială a judeţelor Braşov, Covasna şi Harghita, urmând să se întindă pe o suprafaţă de 210 hectare. Instituţia judeţeană aşteaptă un răspuns de la CNA Bucureşti în vederea realizării draft de contract de asociere. "probabil ne vom asocia direct, dar există şi posibilitatea ca în această formulă să intre şi oraşul Ghimbav şi, posibil, judeţele Covasna şi Harghita. În plus, este posibil ca şi municipiul Braşov să intre în formula de asociere, mai ales că reprezentanţii municipalităţii şi-au exprimat interesul pentru participarea la construcţia aeroportului", a mai spus Mihai Pascu.