GEFCO, companie specializată în soluţii de logistică auto, a transportat 500 de tone de componente auto esenţiale de la Wuhan, din China către Franţa, cu ajutorul unuia dintre primele trenuri dedicate (block trains) care au plecat din oraşul chinez de la instalarea carantinei Covid-19 şi până în prezent, potrivit unui comunicat de presă.
În contextul unei cereri ridicate pentru transport feroviar din China şi cu majoritatea marfarelor având destinaţia finală Germania, GEFCO a colaborat îndeaproape cu operatorii de transport feroviar şi ai terminalelor pentru a coordona această livrare specială şi a trimite un tren dedicat direct în Franţa.
GEFCO a oferit o soluţie door-to-door, de livrare directă, care include toate aranjamentele necesare de dinainte şi după transport, rutier şi aerian, încărcarea containerelor la furnizorii din Shanghai şi Chengdu, procedurile personalizate şi depozitarea în Franţa.
Cele 41 de containere au ajuns la terminalul Lille Dourges din Dourges, nordul Franţei, la 19 zile de la colectare, pe 21 aprilie 2020, după un traseu de 10.000 km parcurşi prin şapte ţări: China, Kazahstan, Rusia, Belarus, Polonia, Germania şi Franţa.
GEFCO a oferit proceduri fără contact uman în toate terminalele, ca parte a procedurilor stricte de siguranţă în contextul COVID-19. Prin transportarea componentelor pe cale feroviară, timp de trei săptămâni, în containere sigilate, s-a asigurat că nu există niciun risc de contaminare.
Logistica feroviară este un serviciu important din portofoliul GEFCO, oferind o soluţie mai ieftină comparativ cu transportul aerian şi cu reduceri importante de emisii CO². Acest tren dedicat, pe un coridor definit, care a venit din China către Europa, a asigurat o reducere de 4500 tone a emisiilor de CO² în comparaţie cu transportul aerian.
Alice Defranoux, Global Rail Manager, GEFCO a declarat: "Asigurarea primului block train de la Wuhan către Franţa a marcat o realizare importantă pentru GEFCO în contextul provocărilor globale generate criza COVID-19. În aceste vremuri dificile, soluţia noastră de transport feroviar reprezintă o propunere sustenabilă, eficientă din punctul de vedere al costurilor şi al timpului, dar şi de încredere."
"Ne bucurăm să vedem că restricţiile încep să fie ridicate pe măsură ce ţările sunt în proces de redresare. Sunt foarte mândră că fac parte din echipa GEFCO, în care colegii continuă să dea dovadă de agilitate şi excelenţă în colaborarea cu clienţii noştri, lucrând împreună, pe deplin dedicaţi şi uniţi, cu scopul depăşirii limitelor", a completat Alice Defranoux.
Odată cu întreruperea activităţilor fabricilor auto în Europa, GEFCO a venit cu soluţii de stocare a componentelor în depozite locale, pentru a le asigura clienţilor un acces rapid la stocuri imediat ce producţia a repornit. Cu scopul de a ajuta producătorii în reluarea activităţii, GEFCO a transportat peste două milioane de măşti pentru a proteja sănătatea angajaţilor la revenirea la lucru. Iniţial, aceste transporturi de echipamente de protecţie au fost realizate pe calea aeriană, dar acum continuă cu ajutorul trenurilor speciale, susţine comunicatul.