CONCURENŢĂ MARE ÎN PIAŢA TELECOM DIN ŢARA NOASTRĂ Deutsche Telekom şi UPC, posibili viitori competitori pentru Orange şi Vodafone

VLAD PÎRVU
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 17 februarie 2014

Deutsche Telekom şi UPC, posibili viitori competitori pentru Orange şi Vodafone

Operatorul german de telefonie mobilă, Deutsche Telekom, şi una dintre principalele companii de cablu din România, UPC, analizează posibilitatea pătrunderii, în viitorul apropiat, pe piaţa de telefonie mobilă din ţara noastră. Severina Pascu, directorul general al UPC România, a declarat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că "UPC crede în mobilitate". De asemenea, întrebată fiind dacă operatorul de cablu are în vedere pătrunderea pe serviciile mobile, oficialul UPC s-a mulţumit să spună că există un interes din partea companiei pentru serviciile mobile de internet şi telefonie, fără să intre în mai multe detalii. Un prim pas făcut de compania de cablu în această direcţie îl reprezintă aplicaţia pentru smartphone şi tabletă, "UPC Phone", lansată anul trecut, care permite accesarea şi utilizarea telefonului fix din reţeaua UPC de la distanţă, prin intermediul unui telefon inteligent conectat la internet.

Dacă în cazul operatorului de cablu încă există oarecare incertitudini, nu acelaşi lucru se poate spune despre gigantul telefoniei mobile din Germania, Deutsche Telekom. Oficialii companiei au declarat, vineri, pentru Bloomberg, că principalul obiectiv al Deutsche Telekom îl reprezintă poziţia de lider "pe toate pieţele din Europa Centrală şi de Est". Conform publicaţiei citate, "obiectivul de a ajunge lider în regiune va presupune inclusiv creşterea cotei de piaţă în ţări precum România şi Polonia, atacând rivali precum grupul francez Orange sau Polkomtel". "Va avea loc o revoluţie în fiecare ţară", a declarat într-un interviu Claudia Nemat, director în cadrul grupului. Domnia sa nu a comentat pe marginea strategiei pe care o va adopta compania în ceea ce priveşte achiziţiile necesare pentru extinderea în regiune.

Macedonia este prima piaţă internaţională unde Deutsche Telekom a implementat noua strategie. Toţi clienţii companiei din ţară, indiferent de tipul conexiunii - fixă sau mobilă - transmit apeluri de voce şi trafic de date pe o infrastructură unificată, digitală. Clienţii au la dispoziţie servicii opţionale, precum platforme de streaming media.

Deutsche Telekom a convenit, recent, preluarea integrală a diviziei T-Mobile Cehia într-o tranzacţie de 828 milioane euro. Grupul german a precizat că nu intenţionează să mai preia participaţii deţinute de acţionarii minoritari pe alte pieţe.

Anunţul achiziţiei din Cehia a dat naştere la speculaţii pe piaţă cu privire la o posibilă preluare a pachetului de 40,79% din acţiunile diviziei Deutsche Telekom din Ungaria, Magyar Telekom Nyrt. Cu toate acestea, analiştii sunt de părere că este puţin probabil ca Deutsche Telekom să facă o ofertă pentru restul acţiunilor pe care nu le deţine încă la divizia ungară la preţurile actuale, având în vedere perspectivele slabe de creştere ale acestei divizii.

De asemenea, la finele lunii trecute, Deutsche Telekom a dezminţit informaţiile din presă potrivit cărora ar fi interesat de cumpărarea pachetului rezidual de 10% din acţiunile companiei de telefonie Hellenic Telecommunications Organization (OTE).

În prezent, pe piaţa locală telecom, pe lângă Cosmote, sunt prezenţi francezii de la Orange şi britanicii de la Vodafone. De asemenea, cel mai mare operator de cablu din ţara noastră, RCS-RDS, oferă servicii mobile de telefonie şi internet.

UPC România: "De doi ani analizăm piaţa în vederea achiziţionării unor operatori mai mici"

Compania de cablu UPC România urmăreşte de doi ani de zile piaţa noastră, în vederea achiziţionării de operatori mai mici, dar va cumpăra numai "atunci când preţul va deveni unul corect", a declarat, vineri, Severina Pascu, directorul general al societăţii. Totodată, domnia sa a taxat, în cadrul unei conferinţe de presă, deciziile guvernului privitoare la introducerea taxei pe stâlp: "Impactul taxei pe stâlp va fi mare, este o măsură pe care guvernul nu ar fi trebuit să o ia. Investim anual sume foarte importante în România, aproximativ 30 de milioane de euro. Trebuie să fim sprijiniţi, pentru că a devenit o modă deja să introducem cât mai multe taxe".

Directorul UPC România a afirmat, totodată, că introducerea postului de televiziune Digi 24, deţinut de marele rival din piaţă RCS-RDS, în grila de programe libere la transmisie (must-carry), va fi abordată de compania pe care o conduce în spiritul legii: "În privinţa must-carry vom respecta legea. Decizia părăsirii Asociaţiei Cabliştilor a fost luată de anul trecut, nu are nicio legătură cu declaraţiile preşedintelui Asociaţiei. A fost o coincidenţă nefericită", au completat oficialii operatorului de cablu.

UPC a anunţat, săptămâna trecută, retragerea sa din cadrul Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu (ACC) începând cu data de 1 februarie 2014. Potrivit companiei, această decizie a venit în urma reevaluării, de către UPC România, a strategiei ACC şi în urma analizării activităţii din ultima perioadă a Asociaţiei. Oficialii UPC au menţionat că declaraţiile recente ale domnului Radu Petric, preşedintele ACC, nu sunt în acord cu poziţia UPC România şi nu reprezintă punctul de vedere al companiei.

Retragerea UPC din ACC a venit pe fondul afirmaţiilor preşedintelui Asociaţiei, conform cărora introducerea postului Digi 24 în categoria canalelor libere la transmisie (must-carry) nu ar denatura interesele celorlalţi operatori de cablu.

Afacerile UPC România au totalizat 140 milioane dolari în 2013, în creştere cu 8%

Veniturile UPC România au crescut cu 8% în 2013, faţă de anul precedent, raportând venituri de 140,3 milioane USD în anul 2013. Compania a înregistrat o creştere anuală de peste 6% a bazei de abonamente, ajungând, la sfârşitul anului 2013, la un număr de 1.842.900 abonamente. Comparativ cu 2012, baza de abonamente a crescut cu 109.000. Totodată, baza de clienţi UPC a crescut până la 1.188.300 clienţi, în ultimul trimestru din 2013 compania câştigând 28.000 clienţi noi, comparativ cu trimestrul anterior.

Oficialii companiei s-au declarat mulţumiţi de rezultatele financiare obţinute. Severina Pascu a declarat: "Internetul a reprezentat locomotiva segmentului de clienţi persoane fizice. Încă este loc de creştere în piaţă, penetrarea în ţara noastră este mică, oportunităţile sunt mari. În cazul televiziunii lucrurile stau diferit, acolo nu este foarte mult loc de creştere, piaţa este matură. Totodată, asistăm la o tendinţă a migrării clienţilor dinspre analogic înspre digital, ba chiar numărul clienţilor de digital este mai mare".

Pentru anul 2014, reprezentanţii UPC România au afirmat că societatea îşi va concentra mai mult activitatea pe crearea de conţinut pentru ecranele secundare (tabletă, smartphone).

În trimestrul patru 2013, UPC a atras peste 27.900 noi abonamente de televiziune, o creştere de aproape 8% faţă de trimestrul anterior. Pe segmentul de Internet, UPC a câştigat 20.000 noi abonamente în trimestrul al 4-lea şi a raportat o creştere de 5,6% faţă de trimestrul anterior. Creşterea anuală pe segmentul Internet este de 14,4% (un plus de peste 48.000 abonamente noi Fiber Power).

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb