Concurenţa neloială a afectat afacerea magiunului de Topoloveni

BIANCA DOBRESCU
Ziarul BURSA #Companii #Agro-alimentar / 17 septembrie 2014

Concurenţa neloială a afectat afacerea magiunului de Topoloveni

Afacerea Sonimpex, producătorul de magiun Topoloveni, nu a evoluat, din punct de vedere financiar, pe măsura calităţii produselor, din cauza concurenţei neloiale din ţară, ne-a declarat doamna Bibiana Stanciulov, directorul general al Sonimpex Topoloveni.

Domnia sa ne-a precizat: "Producătorii din industria alimentară au denumit, în mod fals şi neconform, «magiun» acea pastă de prune care nu avea, sub nicio formă, nimic din calităţile magiunului. Chiar şi astăzi, la trei luni de la emiterea Ordinului magiunului, se regăsesc pe rafturile magazinelor «magiunuri false». Prezenţa acestor conserve, cu un preţ de dumping, ne-au adus foarte grave prejudicii materiale în ultimii trei ani, prejudicii pentru care vom solicita, prin procese, daunele respective".

Doamna Stanciulov ne-a spus că lucrează deja cu două case de avocatură, în această speţă: "Am găsit de curând şi voi pune pe Facebook un magiun cu 16% adaos de zahăr. Este incredibil. Buletinul a ieşit astăzi (n.r săptămâna trecută). O să-l vedeţi pe Facebook. Momentan, pe aceste firme le elimină ANPC. Eu cer daunele mele materiale, pentru că ei vând magiun la un preţ de dumping, câştigând 100%, în timp eu, la preţul pe care îl am la raft, sunt în pierdere în continuare. Legea magiunului prevede că acesta se face numai din prune proaspete şi trebuie să aibă concentraţie de minimum 55% substanţă uscată".

Reprezentantul Sonimpex Topoloveni a mai declarat că, până în prezent, a eliminat de pe piaţă magiunul de prune Sympathica din lanţurile Lidl, pentru că nu respecta legea magiunului.

Doamna Bibiana Stanciulov ne-a mai precizat că, pentru promovarea magiunului din prune Topoloveni, au fost investiţi până acum circa un milion de dolari: "Momentan, investiţiile sunt realizate strict în promovarea magiunului în cele cinci zone ale lumii - Norvegia, Elveţia, Rusia, Statele Arabe şi America de Nord. Sperăm că în foarte scurt timp să dezvoltăm o reţea proprie de magazine şi o centrală bio pentru producţie".

Magiunul din prune Topoloveni şi dulceţurile Topoloveana, 100% naturale, fără zahăr adăugat, se regăsesc în hipermarketuri, magazinele proprii, magazinul online, dar şi la târgurile de profil.

Reprezentantul Sonimpex ne-a declarat: "Din acest an, achiziţionăm prunele dintr-o fermă de fructe care sunt în cel de-al treilea an de ecologizare. Preţurile însă, la aceste prune cu o calitate excepţională, au crescut cu 50%. Utilizăm procesul de fabricaţie ca acum 100 ani, în vase duplicat, create de Maximilian Popovici în 1914. Fierberea se face fără foc direct, prin abur tehnologic, a cărui temperatură este controlată. Fructele sunt atent sortate de la recoltare până la ridicarea pe bandă, după ce au fost foarte bine spălate. Din fructe rămân numai sâmburii pe care, uneori, îi vindem, alteori îi eliminăm ca deşeuri, în funcţie de cerere".

Fabrica de magiun de la Topoloveni a fost înfiinţată în 1914 şi a fost prima de acest gen din ţară. Până la preluarea, prin cumpărare, în 2001 de către societatea comercială Sonimpex Topoloveni, fabrica de magiun a livrat anual cantităţi de producţie importante atât pentru piaţa internă, cât şi pentru cea externă.

Doamna Stanciulov ne-a spus: "Am preluat fabrica dintr-o ambiţie, după ce conducerea firmei din acea perioadă m-a înşelat într-un contract comercial. Astfel, am cumpărat, de la lichidatorul judiciar, secţia de deshidratare, magiun şi alcool. În ziua următoare preluării secţiei, am desfiinţat partea de alcool, deoarece întreaga secţie era un morman de fier vechi ruginit şi nefuncţional".

Reprezentantul Sonimpex ne-a menţionat că în prima parte a anului compania a avut un profit operaţional relativ mic, la o cifră de afaceri de circa 400.000 euro: "Sperăm să fie un profit superior anului anterior, dar depinde foarte mult de modul în care vor fi eliminate, legal, de pe piaţă , «magiunurile» false şi neconforme".

Magiunul este produsul care a deschis zona vânzărilor şi este, în continuare, potrivit oficialilor companiei, "locomotiva" vânzărilor.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Doamna asta e gen Tatoiu, le stie pe toate si nu stie nimic. Ea a vrut sa fie proprietara magiunului, un produs pe care orice gospodina din sute de localitati il face de generatii! Mai are sa descopere tuica si branza de vaca!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb