Conducerea Tarom anunţă că nu poate accepta revendicările sindicaliştilor

V.G.
Companii / 23 august 2022

Conducerea Tarom anunţă că nu poate accepta revendicările sindicaliştilor

Conducerea transportatorului aerian national Tarom, companie care înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani, anunţă că se află în imposibilitatea de a accepta revendicările Sindicatului Unit Tarom (SUT), care ameninţă cu greva de avertisment, notează News.ro.

Propunerea conducerii companiei este majorarea valorii tichetelor de masă de la 10 la 30 de lei şi acordarea unor majorări salariale către categoriile prioritare de salariaţi, în limita fondului de salarii aprobat prin bugetul de venituri şi cheltuieli aferent anului 2022.

"În urma întâlnirii de astăzi, ce a avut loc la sediul companiei între reprezentantii Tarom şi reprezentanţii Sindicatului Unit SUT, în cadrul căreia s-au discutat aspectele legate de solicitările SUT cu privire la contractul colectiv de muncă, conducerea companiei a prezentat ultima propunere în ceea ce priveşte contractul colectiv de muncă pe care o poate susţine din punct de vedere financiar. Reiterăm faptul că TAROM înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani, situaţia financiară a companiei fiind deteriorată semnificativ în ultimii ani. De asemenea, aşa cum ştim cu toţii pandemia Covid-19 a condus la cel mai accentuat declin al industriei aviatice din istoria recentă; la nivel global, se estimează că impactul COVID-19 a determinat o reducere cu 50% a locurilor oferite de companiile aeriene în 2020 şi o pierdere de trafic estimată de 60%", anunţă Tarom.

Potrivit OACI, companiile aeriene au pierdut 371 miliarde dolari din venituri brute din exploatare în 2020. Impactul direct este vizibil şi pentru aeroporturi, care au pierdut peste 111,8 miliarde dolari venituri în 2020, comparativ cu activitatea normală.

"În consecinţă, efectele pandemiei COVID-19 s-au reflectat prompt şi sever în activitatea Tarom. În martie 2020, când au fost puse în aplicare primele interdicţii de călătorie, numărul pasagerilor transportaţi a scăzut cu mai mult de 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, cu o suspendare completă a activităţii în aprilie şi mai 2020, singura excepţie făcând-o zborurile de repatriere, care nu au putut genera venituri suficiente şi, de fapt, nu au fost efectuate în scopuri comerciale", menţionează compania

În perioada iunie-noiembrie 2020 numărul de pasageri s-a situat la un nivel cu cel puţin 80% mai scăzut decât în perioadele similare din 2019, în timp ce în luna decembrie 2020 numărul de pasageri a fost cu 75% mai scăzut decât în luna decembrie 2019.

Comparativ cu nivelul pre-pandemic (2019), Tarom a cunoscut în 2020 un declin accentuat, de 73%, în ceea ce priveşte numărul total de pasageri transportaţi.

"Ţinând seamă de cele mai sus menţionate , precum şi de actuala situaţie financiară extrem de dificilă, dar şi de limitările impuse prin dispoziţiile OUG 139/2020, potrivit cărora TAROM are obligaţia să nu acorde bonusuri, sporuri şi să reducă cheltuielile salariale, conducerea TAROM se află în imposibilitatea de a accepta revendicările solicitate de către Sindicatul Unit TAROM (SUT). În acest sens, propunerea companiei este de preluare a drepturilor prevăzute în beneficiul salariaţilor la nivelul reglementat prin Acordul în vigoare încheiat cu majoritatea sindicatelor constituite în cadrul Tarom, aşa cum a fost prelungit la data de 7 iunie 2022, cu următoarele amendamente: Majorarea valorii tichetelor de masă la 30 de lei; Acordarea unor majorări salariale către categoriile prioritare de salariaţi, în limita fondului de salarii aprobat prin bugetul de venituri şi cheltuieli aferent anului 2022, conform informaţiilor prezentate către sindicat. În acest sens, pentru o informare corectă reamintim că pentru a satisface solicitările SUT, TAROM ar trebui să plătească în plus o sumă în cuantum total de aproximativ 180 milioane lei, punându-se astfel în pericol însăşi supravieţuirea Companiei şi menţinerea locurilor de muncă", mai arată compania.

De asemenea, conducerea TAROM îşi manifestă întreaga disponibilitate pentru continuarea colaborării în vederea identificării celor mai bune soluţii, care să aibă în vedere contextul actual (inclusiv procesul de restructurare aflat în curs de implementare) şi depune toate eforturile necesare în vederea redresării situaţiei financiare.

"În egală măsură, reiterează oricum disponibilitatea pentru aşezarea la masa unor noi discuţii în măsura în care SUT va manifesta la rândul său deschiderea pentru identificarea soluţiilor de compromis absolut necesare. Dreptul la grevă reprezintă un drept fundamental al salariaţilor, dar nu şi o soluţie constructivă, care să aibă în vedere şi să ia în seamă situaţia prin care Tarom trece în acest moment. Din păcate, deşi conducerea Companiei Tarom îşi doreşte foarte mult îmbunătăţirea aspectelor salariale, din raţiuni de ordin financiar, în acest moment se află în imposibilitatea de a veni în întâmpinarea tuturor solicitărilor Sindicatului Unit Tarom (SUT)", afirmă conducerea companiei.

Sindicaliştii au anunţat că, în data de 23 iunie 2022, au fost demarate negocierile în vederea încheierii unui nou Contract Colectiv de Muncă la nivel de unitate, iar termenul agreat de părţi pentru încheierea unui contract expiră în data de 23 august 2022.

"Începând cu 23.08.2022, în semn de protest al membrilor Sindicatului Unit Tarom (SUT) piloţi, între orele 4.00 şi 7.00, nu va decola niciun avion al Companiei Tarom. Calendarul protestelor va începe cu Notificarea angajatorului SC Tarom SA cu privire la organizarea de către Sindicat a unor greve de avertisment, două zile săptămânal, cu încetarea lucrului, dar nu mai mult de două ore, urmând ca la o dată stabilită de către Sindicat să urmeze greva generală propriu-zisă, cu respectarea tuturor normelor legale", anunţă Sindicatul Unit Tarom (SUT).

Sindicatul mai anunţa că, "dacă până la data de 23 august 2022 (dată agreată pentru încheierea contractului colectiv de muncă) nu se va ajunge la un acord cu conducerea societăţii cu privire la revendicările formulate, salariaţii au posibilitatea declanşării conflictului colectiv de muncă şi a organizării grevei generale, cu respectarea condiţiilor legale.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. Pierderi de mai bine de 13 ani. Ar trebui desființata aceasta gaura neagra

    1. Restructurare până când ajunge pe profit sau desfiintata

      tarom nu se inchide din cauza ca e vaca de muls pt fosti pcr-isti si copiii lor. ii matura recesiunea si lipsa de personal

    Când m-a pus nașu' șef la companie mi-a zis să nu cer bani de ajutor de la guvern si sa trag pe cârca oamenilor căruța hodorogită, să pun biciul sa munceasca 1 cat 3 ca dau afara. Eu am fost ascultator si ca dovada, si dupa pandemie, cand toate companiile primeau sute de milioane de euro unele cadou, Taromelul meu a primit un IMPRUMUT de "ajutor" de 3 ori mai mic decat cel oferit de România BlueAirul ( sau de 6 ori mai mic decat CADOUL Greciei pt Aegean sau 15 ori al Poloniei pt LOT). Si nu am fost in stare sa vand nici un avion din cele 11 de zac degeaba si in care am bagat bani din bugetul companiei. Dar nu asta conteaza, important a fost ca nu am avut nicio pretentie, am tacut malc la toata campania de presa anti-Tarom si am carat fundurile generoase ale tuturor politicienior pe la toate intalnirile lor importante.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb