Lucrările de construcţie la Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav vor demara în luna septembrie a acestui an, au anunţat ieri autorităţile judeţene braşovene. "Încă nu am finalizat de intabulat terenul de 200 de hectare care ne-a fost acordat prin Hotărâre de Guvern. Este o acţiune mai greoaie, deoarece statul român nu s-a intabulat până acum, nici înainte de 1989, nici după Revoluţie, aşa că trebuie întâi să îi intabulăm pe foştii proprietari şi apoi să ne intabulăm noi", a declarat, ieri, preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu. Totodată, astăzi va fi semnat contractul de cesionare a activităţilor de proiectare, construcţie şi administrare a aeroportului către compania canadiană Intelcan, cea care câştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Braşov pentru construirea aeroportului. CJ Braşov şi Intelcan s-au asociat în urmă cu doi ani în cadrul societăţii Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav SA, aceasta urmând să fie activată pentru a atrage fondurile necesare în vederea construcţiei aeroportului. Potrivit estimărilor investitorilor canadieni, pentru construcţia aeroportului este nevoie de 100 de milioane de euro, bani care vor veni de la trei bănci internaţionale.
Recent, Ministerul Muncii a cedat suprafaţa de 16 hectare pe care o deţinea la societatea IAR Ghimbav către Consiliul Judeţean, acest teren urmând să se adauge celorlalte suprafeţe în vederea realizării aeroportului.
Ronald Weisberger, preşedintele Intelcan, speră ca până în toamna acestui an să nu se mai modifice legislaţia. Iniţial, termenul avansat pentru începerea lucrărilor era de primăvara acestui an, dar din cauza schimbării legislaţiei termenul a fost decalat. "Este vorba despre o birocraţie înfiorătoare - de exemplu, avizul la mediu se dă în 90 de zile, în timp ce în alte ţări se dă în două - trei săptămâni.
Weiberger a anunţat şi că deja mai multe companii aeriene s-au interesat de aeroportul de la Braşov "ne-au contactat firme din Canada să ne întrebe când va fi gata", spune Weisberger, în timp ce preşedintele CJ Braşov a afirmat că o serie de companii chiar au cerut autorizaţie de aterizare de la instituţia judeţeană. Printre companiile interesate de aeroportul de la Braşov se află Tarom, Lufthansa, Carpat Air, Blue Air, Wizz Air, ultimele două operând în sistem low-cost.