Şapte consorţii şi firme au contestat rezultatele licitaţiilor la alegerea constructorului autostrăzilor Timişoara-Lugoj şi Orăştie-Sibiu, printre care Colas (Franţa), Max Boegl şi Tehnologica Radion din România, iar pentru Nădlac-Arad şi Lugoj-Deva nu au fost înregistrate contestaţii.
Potrivit Mediafax, licitaţia pentru Timişoara-Lugoj a fost câştigată de asocierea româno-italiană Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o ofertă de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) şi de asocierea italiană Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d"Acqua-Cossi Costruzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, în lungime de peste 25 kilometri. Ambele loturi sunt contestate de consorţiile Confort SA Timişoara/Monteadriano Engenharia E Construcao, Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis şi Construcciones Y Promociones Balzola/Rover Alcisa/Puentes din Spania, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). În plus, al doilea lot a mai fost contestat de asocierea româno-franceză Construcţii Feroviare Iaşi/Colas/Egis România.
Lucrările pentru autostrada Orăştie-Sibiu (82 kilometri) au fost împărţite în patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost câştigat de compania austriacă Strabag, cu o ofertă de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) ar urma să fie realizat de companiile Straco Grup din România şi Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei. Rezultatul licitaţiei este contestat de consorţiile Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis pentru primul lotul, de Max Boegl Româ-nia/Geiger/Tancrad/Primacons pentru lotul doi, şi de firma românească J&P-Avax pentru lotul patru. Iniţial, a fost contestată şi licitaţia pentru proiectare şi execuţia lotului unu al autostrăzii Lugoj-Deva, de către asocierea grecească Aktor/Shapir, dar ulterior aceasta şi-a retras contestaţia.
Licitaţia pentru autostrada Lugoj-Deva, în lungime de 27,4 kilometri, a fost câştigată de consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d"Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.
CNADNR a primit în total 64 de oferte pentru autostrăzile Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, valoarea totală a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei.
Doar patru loturi nu au fost contestate, respectiv Nădlac-Arad (două loturi), lotul trei al autostrăzii Orăştie-Sibiu şi autostrada Lugoj-Deva (prin retragerea contestaţiei).
Autostrăzile sunt incluse în coridorul IV paneuropean, care începe în Germania, la Nurenberg, şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.
CNADNR a reziliat recent un contract de 224 milioane euro atribuit Colas pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Medgidia întrucât compania franceză nu a finalizat proiectarea autostrăzii decât pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului şi nu a obţinut avizele şi acordurile necesare, însă a solicitat costuri suplimentare importante şi prelungirea termenului de execuţie cu doi ani.
Firma românească Max Boegl face parte din grupul Max Bögl, unul din cei mai importanţi constructori din Germania. Grupul are mai multe proiecte în România, cel mai cunoscut fiind realizarea stadionului "National Arena", în parteneriat cu Astaldi (Italia).