Actualizare - 12345 de angajaţi - atât cât avea, oficial, la 30 aprilie, compania CFR Călători, vor avea contractul de muncă suspendat pentru câteva zile în următoarea lună.
Ceea ce Ziarul BURSA vă anunţa dimineaţă, la prima oră, referitor la această decizie, care intră în vigoare de luni, 18 mai, s-a împlinit, din păcate, pentru lucrătorii feroviari din cadrul CFR Călători.
Reiterăm faptul că programările pentru zilele în care salariaţii vor avea contractul de muncă suspendat au fost întocmite şi afişate încă de aseară în regionalele CFR Călători, cu mult înainte de simulacrul de consultare cu sindicatele care a avut loc astăzi dimineaţă la ora 10.
În ciuda propunerilor adresate conducerii CFR Călători de către Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi de Alianţa Federaţiilor Tehnice Feroviare, incluse în procesul-verbal al consultării de astăzi, document semnat de directorul general al companiei, niciuna dintre acestea nu au fost luate în considerare şi decizia a rămas aceeaşi.
Practic, toţi salariaţii CFR Călători vor lucra săptămânal 4 zile în loc de 5 zile, iar diferenţa va fi trecută în documentele oficiale ca perioadă de timp în care contractul de muncă a fost suspendat.
Măsura a fost luată pentru următoarele 31 de zile lucrătoare.
---
Actualizare - În urma discuţiilor de astăzi, conducerea CFR Călători şi reprezentanţii angajaţilor au ajuns la un acord privind suspendarea contractelor pentru anumite categorii de personal, document care trebuie însă aprobat de Consiliul de Administraţie al CFR Călători.
Conform actului respectiv, organizaţiile sindicale consideră că măsura suspendării contractelor nu trebuie să afecteze asigurarea normei lunare de lucru, să evite efectuarea de ore suplimentare şi să fie anulată în subunităţile unde, în dinamica reluării activităţii, se restabileşte volumul de activitate normal.
La funcţiile de execuţie în care se fac ore suplimentare, altele decât cele generate de măsura respectivă, reprezentanţii angajaţilor susţin că ar fi necesar să nu fie suspendate contractele de muncă, respectiv să nu se reducă norma de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână cu reducerea corespunzătoare a salariului.
---
O parte dintre angajaţii CFR Călători s-au trezit în această dimineaţă că, începând de luni, vor avea contractele de muncă suspendate, în urma deciziei operatorului public de transport feroviar de persoane. Reprezentanţii angajaţilor au rămas surprinşi la primele ore ale zilei când au văzut afişate programările de lucru şi menţiunea CS - contract suspendat - în dreptul mai multor salariaţi pentru săptămâna viitoare, deoarece, conform contractului colectiv de muncă, hotărârea respectivă poate fi luată de conducerea companiei, doar după consultarea sindicatelor.
Numai că sindicatele au fost convocate la consultare, pentru astăzi, la ora 10, dar programările pentru săptămâna viitoare cu contractele suspendate au fost afişate de aseară în direcţiile regionale ale CFR Călători, două dintre exemplele în acest sens fiind Regionala Bucureşti şi Regionala Braşov.
Conform unor surse din cadrul operatorului public de transport feroviar de persoane, decizia suspendării contractelor de muncă a fost luată la presiunea Ministerului Transporturilor, după ce, în prealabil, aceeaşi decizie a fost aplicată la CFR Marfă şi la CFR Infrastructură.
Curios este că printre angajaţii cu contractele de muncă suspendate fără consultarea prealabilă a sindicatelor se numără şi mecanicii de locomotivă, adică tocmai cei care trebuie, prin îndeplinirea atribuţiilor, să revigoreze activitatea CFR Călători, aducând venituri companiei în urma transportului public de persoane prin intermediul trenurilor care circulă în toată ţara.
Măsura luată la nivelul celor trei companii publice feroviare reprezintă încă o dovadă că Guvernul una spune şi alta face. Sau cel puţin unii miniştri. Pe de o parte, premierul Ludovic Orban şi Virgil Popescu, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri vorbesc despre relansarea economiei şi despre repornirea activităţii în sectoarele economice, inclusiv în transporturi, iar pe de altă parte, de la nivelul Ministerului Transporturilor se impune companiilor publice feroviare să suspende contractele de muncă ale angajaţilor.
În aceste condiţii, se pare că, fie şi după starea de alertă, nu va mai rămâne nimic de revigorat în domeniul feroviar public din România.
1. Vor urma concedieri masive
(mesaj trimis de Cristian în data de 15.05.2020, 10:52)
Vor urma concedieri masive si la stat si la privat, o sa vedeti. De ce? Pentru ca repornirea economiei e incompatibila cu idea de PUSCARIE din capul consumatorului. Omul ca sa actioneze in economie ca si consumator, ca si actor economic, trebuie sa aiba libertate, e un concept care sta la baza teoriei economice si a comportamentului consumatorului.
In lipsa unei mari mase de oameni angajate in actul de consum.. economia nu poate supravietui.. poti sa-i dai credite cate vrei, cu garantii de la stat. Firmele se vor prabusi si vor fi si datoare vandute la banca.
Eu, daca as fi patron, m-as gandi foarte serios daca merita sa bag bani in "masuri suplimentare" ca sa redeschid pravalia.. pentru ca exista indicii temeinice ca nu merita.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Mihai în data de 15.05.2020, 11:27)
Pe toata perioada pandemiei a fost acel cs stati cam slab la capitolul informare.
2.1. Cine se trezeste primul? Capitalul?? Nu, ceferistu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Geo în data de 15.05.2020, 12:34)
Ia sa facem un exercitiu de imaginatie, cu ceferistu care în loc să meargă la baie când se trezeste, fuga la avizier! Ziariști...
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2020, 15:01)
Încă din martie sa dat cs.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2020, 15:51)
Cs=contract suspendat.
Din martie s-a dat Cfs=concediu fara salariu!
E cu totul altceva!!!
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de Ionescu în data de 15.05.2020, 18:39)
In loc sa ia un 5% la toti salariatii si se facea o economie mai mare(pt ca motiv a fost economia),au luat inca din martie 20%(in fiecare vineri cfs=concediu fara plata) doar celor care lucrarea la 8h(program de zi) iar acum se continua,ei nu se gandesc ca economistii au cel mai mic salariu din CFR si cred ca de peste tot,din ce traiesc economistii daca se ajunge sa le opreasca mai mult de 600lei pe luna?!De ce sa nu opreasca un 5% pt toti salariatii pt ca la unele statii un IDM sau acar (ambii fara studii superioare) ajung sa ia un salariu si de 5000lei/luna
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2020, 19:04)
A fost CS nu CFS din martie
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2020, 20:35)
Contract suspendat (CS) nu CFS
3.5. La calatori (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 15.05.2020, 22:28)
Din martie la CFR călători sa redus săptămâna de lucru de la 5 la 4 zile pentru personalul care lucrează în regim de zi, pentru p e sonalul care lucrează în regim tura/turnus au fost acordate zile cs( contract de munca suspendat)
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2020, 22:31)
Nu cfs ci cs
3.7. Idm sau acar (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Cristian în data de 15.05.2020, 22:37)
Aloo, IDM, ACAR, MECANIC DE LOCOMOTIVĂ, REVIZOR TEHNIC DE VAGOANE SUNT FUNCTI PERSONALIZATE LA CALEA FERATA, dacă nu știați. De ce nu puneți un economist sa facă revizie tehnica la vogoane de călători /marfa, sa facă parcursul unui tren, sa conducă un tren, să schimbe un macaz??? Deci nu o mai da cu studiile superioare. Fiecare în dreptul lui. Cei care i-am descris mai sus sunt responsabili pentru siguranță circulației.
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2020, 23:12)
Împreună, da.
3.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Alex în data de 16.05.2020, 00:08)
Nu ai vrea sa-mi completezi tu diferența până la 5000 ?Ce zici ?
3.10. Fals (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Doina în data de 16.05.2020, 01:17)
Acarii au cele mai grele condiții de muncă,și cele mai mai mici clase de salarizare.
3.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Sorin în data de 16.05.2020, 17:47)
Idm care ia 5000 lucrează într-o st mare și lucrează nu plimba hârtii
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2020, 21:07)
Ori cs ori cfs tot una este. Tot bani mai puțini, dar vor ca treaba să meargă la fel. Să nu fie afectată activitatea.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Anonim în data de 15.05.2020, 21:19)
Așa se întîmplă cînd la conducere sunt șefi slab pregătiți și puși politic ori de sindicat
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de cionca în data de 18.05.2020, 14:45)
De asta s-a distrus CFR-ul. Nu ca n-ar fi fost si nulitati dar au fost si adevarati conducatori care stiau sa aprecieze munca si ordinea !
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de cionca în data de 18.05.2020, 14:45)
De asta s-a distrus CFR-ul. Nu ca n-ar fi fost si nulitati dar au fost si adevarati conducatori care stiau sa aprecieze munca si ordinea !
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2020, 21:38)
Cred ca noi suntem singurii din Romanica si cu CS si cu somaj tehnic -meserie !
6. fără titlu
(mesaj trimis de Anonim în data de 16.05.2020, 12:55)
Careva îl laudă pe acel Rodrigo tigan împuțit unde era aseară când directori făceau nenorocirile care le-au făcut sau erau împreună la un șpriț nenorociți ..asta se vrea de fapt incompetenți corupți nenorociți nu sunt buni de nimic puși politic habarniști ce se întâmplă la calea ferată restul cu sindicale cu tot lingăi de cururi in rest praful și pulberea de căile ferate romane
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de cionca în data de 18.05.2020, 14:54)
Perfecta dreptate !
7. Rusine
(mesaj trimis de Adrian în data de 17.05.2020, 08:55)
Sunt rupți de realitate cei care conduc cfr n-au nici un plan de redresare de fapt tot guvernul o scaldă așteaptă să vadă ce fac alți sun tufă.
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de cionca în data de 18.05.2020, 15:07)
Cind distrugi un angrenaj complex cum a fost CFR nu poti sa-l duci decit la faliment precum a vrut Basescu !Totul e praf desi aparent mai exista partile care au compus acest mecanism !Asta este starea de fapt a tarii !
8. fără titlu
(mesaj trimis de Didi în data de 19.05.2020, 17:12)
Pe o parte ne dă cs dar pe cealaltă parte chemă pensionarii la muncă nu cumva este o manevră de ce Nu lasâ salariatul activ să muncească?