Contracte de muncă suspendate la CFR Călători

G.M.
Companii / 15 mai 2020

Contracte de muncă suspendate la CFR Călători

Actualizare - 12345 de angajaţi - atât cât avea, oficial, la 30 aprilie, compania CFR Călători, vor avea contractul de muncă suspendat pentru câteva zile în următoarea lună.

Ceea ce Ziarul BURSA vă anunţa dimineaţă, la prima oră, referitor la această decizie, care intră în vigoare de luni, 18 mai, s-a împlinit, din păcate, pentru lucrătorii feroviari din cadrul CFR Călători.

Reiterăm faptul că programările pentru zilele în care salariaţii vor avea contractul de muncă suspendat au fost întocmite şi afişate încă de aseară în regionalele CFR Călători, cu mult înainte de simulacrul de consultare cu sindicatele care a avut loc astăzi dimineaţă la ora 10.

În ciuda propunerilor adresate conducerii CFR Călători de către Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi de Alianţa Federaţiilor Tehnice Feroviare, incluse în procesul-verbal al consultării de astăzi, document semnat de directorul general al companiei, niciuna dintre acestea nu au fost luate în considerare şi decizia a rămas aceeaşi.

Practic, toţi salariaţii CFR Călători vor lucra săptămânal 4 zile în loc de 5 zile, iar diferenţa va fi trecută în documentele oficiale ca perioadă de timp în care contractul de muncă a fost suspendat.

Măsura a fost luată pentru următoarele 31 de zile lucrătoare.

---

Actualizare - În urma discuţiilor de astăzi, conducerea CFR Călători şi reprezentanţii angajaţilor au ajuns la un acord privind suspendarea contractelor pentru anumite categorii de personal, document care trebuie însă aprobat de Consiliul de Administraţie al CFR Călători.

Conform actului respectiv, organizaţiile sindicale consideră că măsura suspendării contractelor nu trebuie să afecteze asigurarea normei lunare de lucru, să evite efectuarea de ore suplimentare şi să fie anulată în subunităţile unde, în dinamica reluării activităţii, se restabileşte volumul de activitate normal.

La funcţiile de execuţie în care se fac ore suplimentare, altele decât cele generate de măsura respectivă, reprezentanţii angajaţilor susţin că ar fi necesar să nu fie suspendate contractele de muncă, respectiv să nu se reducă norma de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână cu reducerea corespunzătoare a salariului.

---

O parte dintre angajaţii CFR Călători s-au trezit în această dimineaţă că, începând de luni, vor avea contractele de muncă suspendate, în urma deciziei operatorului public de transport feroviar de persoane. Reprezentanţii angajaţilor au rămas surprinşi la primele ore ale zilei când au văzut afişate programările de lucru şi menţiunea CS - contract suspendat - în dreptul mai multor salariaţi pentru săptămâna viitoare, deoarece, conform contractului colectiv de muncă, hotărârea respectivă poate fi luată de conducerea companiei, doar după consultarea sindicatelor.

Numai că sindicatele au fost convocate la consultare, pentru astăzi, la ora 10, dar programările pentru săptămâna viitoare cu contractele suspendate au fost afişate de aseară în direcţiile regionale ale CFR Călători, două dintre exemplele în acest sens fiind Regionala Bucureşti şi Regionala Braşov.

Conform unor surse din cadrul operatorului public de transport feroviar de persoane, decizia suspendării contractelor de muncă a fost luată la presiunea Ministerului Transporturilor, după ce, în prealabil, aceeaşi decizie a fost aplicată la CFR Marfă şi la CFR Infrastructură.

Curios este că printre angajaţii cu contractele de muncă suspendate fără consultarea prealabilă a sindicatelor se numără şi mecanicii de locomotivă, adică tocmai cei care trebuie, prin îndeplinirea atribuţiilor, să revigoreze activitatea CFR Călători, aducând venituri companiei în urma transportului public de persoane prin intermediul trenurilor care circulă în toată ţara.

Măsura luată la nivelul celor trei companii publice feroviare reprezintă încă o dovadă că Guvernul una spune şi alta face. Sau cel puţin unii miniştri. Pe de o parte, premierul Ludovic Orban şi Virgil Popescu, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri vorbesc despre relansarea economiei şi despre repornirea activităţii în sectoarele economice, inclusiv în transporturi, iar pe de altă parte, de la nivelul Ministerului Transporturilor se impune companiilor publice feroviare să suspende contractele de muncă ale angajaţilor.

În aceste condiţii, se pare că, fie şi după starea de alertă, nu va mai rămâne nimic de revigorat în domeniul feroviar public din România.

Opinia Cititorului ( 25 )

  1. Vor urma concedieri masive si la stat si la privat, o sa vedeti. De ce? Pentru ca repornirea economiei e incompatibila cu idea de PUSCARIE din capul consumatorului. Omul ca sa actioneze in economie ca si consumator, ca si actor economic, trebuie sa aiba libertate, e un concept care sta la baza teoriei economice si a comportamentului consumatorului.

    In lipsa unei mari mase de oameni angajate in actul de consum.. economia nu poate supravietui.. poti sa-i dai credite cate vrei, cu garantii de la stat. Firmele se vor prabusi si vor fi si datoare vandute la banca.  

    Eu, daca as fi patron, m-as gandi foarte serios daca merita sa bag bani in "masuri suplimentare" ca sa redeschid pravalia.. pentru ca exista indicii temeinice ca nu merita.

    Pe toata perioada pandemiei a fost acel cs stati cam slab la capitolul informare.

    1. Ia sa facem un exercitiu de imaginatie, cu ceferistu care în loc să meargă la baie când se trezeste, fuga la avizier! Ziariști...

    Încă din martie sa dat cs.

    1. Cs=contract suspendat.

      Din martie s-a dat Cfs=concediu fara salariu!

      E cu totul altceva!!! 

      In loc sa ia un 5% la toti salariatii si se facea o economie mai mare(pt ca motiv a fost economia),au luat inca din martie 20%(in fiecare vineri cfs=concediu fara plata) doar celor care lucrarea la 8h(program de zi) iar acum se continua,ei nu se gandesc ca economistii au cel mai mic salariu din CFR si cred ca de peste tot,din ce traiesc economistii daca se ajunge sa le opreasca mai mult de 600lei pe luna?!De ce sa nu opreasca un 5% pt toti salariatii pt ca la unele statii un IDM sau acar (ambii fara studii superioare) ajung sa ia un salariu si de 5000lei/luna

      A fost CS nu CFS din martie

      Contract suspendat (CS) nu CFS

      Din martie la CFR călători sa redus săptămâna de lucru de la 5 la 4 zile pentru personalul care lucrează în regim de zi, pentru p e sonalul care lucrează în regim tura/turnus au fost acordate zile cs( contract de munca suspendat)

      Nu cfs ci cs

      Aloo, IDM, ACAR, MECANIC DE LOCOMOTIVĂ, REVIZOR TEHNIC DE VAGOANE SUNT FUNCTI PERSONALIZATE LA CALEA FERATA, dacă nu știați. De ce nu puneți un economist sa facă revizie tehnica la vogoane de călători /marfa, sa facă parcursul unui tren, sa conducă un tren, să schimbe un macaz??? Deci nu o mai da cu studiile superioare. Fiecare în dreptul lui. Cei care i-am descris mai sus sunt responsabili pentru siguranță circulației.

      Împreună, da.

      Nu ai vrea sa-mi completezi tu diferența până la 5000 ?Ce zici ?

      Acarii au cele mai grele condiții de muncă,și cele mai mai mici clase de salarizare.

      Idm care ia 5000 lucrează într-o st mare și lucrează nu plimba hârtii

    Ori cs ori cfs tot una este. Tot bani mai puțini, dar vor ca treaba să meargă la fel. Să nu fie afectată activitatea.

    1. Așa se întîmplă cînd la conducere sunt șefi slab pregătiți și puși politic ori de sindicat

      De asta s-a distrus CFR-ul. Nu ca n-ar fi fost si nulitati dar au fost si adevarati conducatori care stiau sa aprecieze munca si ordinea !

      De asta s-a distrus CFR-ul. Nu ca n-ar fi fost si nulitati dar au fost si adevarati conducatori care stiau sa aprecieze munca si ordinea !

    Cred ca noi suntem singurii din Romanica si cu CS si cu somaj tehnic -meserie !

    Careva îl laudă pe acel Rodrigo tigan împuțit unde era aseară când directori făceau nenorocirile care le-au făcut sau erau împreună la un șpriț nenorociți ..asta se vrea de fapt incompetenți corupți nenorociți nu sunt buni de nimic puși politic habarniști ce se întâmplă la calea ferată restul cu sindicale cu tot lingăi de cururi in rest praful și pulberea de căile ferate romane

    1. Perfecta dreptate !

    Sunt rupți de realitate cei care conduc cfr n-au nici un plan de redresare de fapt tot guvernul o scaldă așteaptă să vadă ce fac alți sun tufă.

    1. Cind distrugi un angrenaj complex cum a fost CFR nu poti sa-l duci decit la faliment precum a vrut Basescu !Totul e praf desi aparent mai exista partile care au compus acest mecanism !Asta este starea de fapt a tarii !

    Pe o parte ne dă cs dar pe cealaltă parte chemă pensionarii la muncă nu cumva este o manevră de ce Nu lasâ salariatul activ să muncească?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

09 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9741
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4986
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3071
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8889
Gram de aur (XAU)Gram de aur361.0585

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb