CFR SA a semnat, astăzi, cel mai important contract de finanţare, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), contract prin intermediul căruia va fi modernizat tronsonul de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad, pe o lungime de 162 kilometri.
"Este un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a ţării să se alinieze standardelor europene de transport şi să ofere călătorilor care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanţe lungi, cât şi pe distanţe scurte, condiţii moderne de călătorie - şi aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulaţie de 160km/h, staţii moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilităţi sigure de tranzitare sau staţionare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi", a declarat Ioan Simu Alexandru, director general al CFR SA, la finalul evenimentului în care contractul de finanţare a fost semnat de el şi de vicepremierul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.
De altfel, contractul semnat astăzi reprezintă un prim pas pentru modernizarea respectivului tronson de cale ferată, executarea propriu-zisă a lucrărilor mai având de aşteptat finalizarea procedurii de soluţionare a contestaţiilor pentru că toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnaţi, dar contractele pentru proiectare şi execuţie nu pot fi semnate din cauză că achiziţiile publice au fost contestate.
Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad, este structurat în 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitaţie publică pentru proiectare şi execuţie lucrări, astfel: lotul 1 Caransebeş - Lugoj, lotul 2 Lugoj - Timişoara Est, lotul 3 Timişoara Est - Ronaţ Triaj Grupa D şi lotul 4 Ronaţ Triaj Grupa D - Arad.
Proiectul prevede dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului, refacerea infrastructurii liniilor şi corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulaţie de 160 km/h, modernizarea clădirilor de călători, construirea de pasarele pietonale şi adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene,înfiinţarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la reţeaua feroviară de transport, desfiinţarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate şi construirea a două clădiri de mentenanţă, un centru regional de management al traficului şi sistem ERTMS.
Linia de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a reţelei feroviare TEN-T Core, şi beneficiază de cea mai mare finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.