Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat în primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de aproape 118 milioane de lei, cu 5% mai mult faţă de rezultatul obţinut în perioada similară a anului trecut.
Agricola Internaţional, cea mai importantă companie a grupului, care deţine lanţul de producţie a cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic, a încheiat primele trei luni cu afaceri de 80 de milioane de lei, în urcare cu 11%. Vânzările de carne de pui au crescut cu 8% în volum în primele trei luni, iar în valoare cu 24%.
Grigore Horoi, preşedintele grupului Agricola, a declarat: "Creşterea preţului de vânzare la carnea de pasăre, din 2009 şi până astăzi, cumulează 17 procente. Cu alte cuvinte, preţul mediu al cărnii de pasăre a evoluat în ultimii patru ani în ritm cu inflaţia. În acelaşi interval, grâul s-a scumpit cu 145%, porumbul cu 132% şi şrotul de soia cu 55%. În contextul în care 75% din kilogramul în viu al puiului broiler înseamnă furaj, iar 80% din costul furajului însemnă cereale şi şroturi, cred că este inutil să mai arăt cât de mare este presiunea creşterii costului kilogramului de carne de pasăre".
Vânzările la categoria salamuri crude uscate realizate de Salbac, companie din cadrul grupului, au crescut în primul trimestru cu 16% faţă de aceeaşi perioadă din 2012. La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în primul trimestru s-a înregistrat o scădere cu 15% a volumelor vândute şi o diminuare ceva mai mică a cifrei de afaceri.
Şi la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o scădere cu 10% a vânzărilor, principalul motiv fiind o supraproducţie în ţările vestice, care a condus la o reducere a preţului pe întreaga piaţă a Uniunii Europene.
Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. Grupul este controlat de mai mulţi investitori români.