Grupul american Liberty Global, care deţine operatorul de cablu UPC, a raportat venituri de peste 100 milioane dolari în România în primele nouă luni ale anului, în urcare cu circa 7% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului 2012, pe fondul creşterii numărului de contracte cu clienţii. Astfel, veniturile obţinute de UPC în România în perioada ianuarie-septembrie au urcat cu 6,6%, de la 97,1 milioane de dolari la 103,6 milioane de dolari, potrivit unui raport al Liberty Global, controlat de miliardarul american John Malone, citat de Mediafax.
De asemenea, grupul raportează încasări de 96,7 milioane de dolari în perioada analizată de la operaţiunile de televiziune prin satelit din Ungaria, Cehia, România şi Slovacia.
În trimestrul al treilea, veniturile UPC România au avansat cu 11,5% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, de la 31,1 milioane de dolari la 34,7 milioane de dolari. Încasările din servicii de televiziune prin satelit în cele patru state din Europa Centrală şi de Est se ridică la 33,4 milioane de dolari în perioada iulie-septembrie.
În monedă locală, veniturile UPC România au crescut în trimestrul al treilea cu 3,3%, de la aproximativ 112 milioane lei la 116 milioane lei, potrivit datelor comunicate miercuri de companie.
Numărul abonamentelor la serviciile UPC România (indicatorul RGU) a urcat de la începutul acestui an cu 2,5%, la 1,778 milioane de contracte, datorită creşterilor înregistrate în zona serviciilor de internet şi telefonie.
Faţă de septembrie 2012, baza de abonamente a avansat cu 103.200 unităţi, sau 6%, precizează UPC România.
Numărul clienţilor companiei a scăzut uşor de la începutul anului, dar a crescut cu 6.600 în trimestrul al treilea, la 1,160 milioane.
Numărul abonaţilor la serviciile de internet ale UPC România a crescut în primele nouă luni ale anului cu 8%, la 360.900, în timp ce baza de clienţi pe segmentul de telefonie a avansat cu 15%, la 262.900, potrivit raportului companiei. Faţă de septembrie 2012, UPC România are cu 14% mai mulţi clienţi la serviciile de internet şi cu 24% mai mulţi abonaţi pe telefonie.
"Internetul este segmentul din telecom cu cel mai mare potenţial de creştere şi are un impact pozitiv în economie - contribuţia broadband-ului în PIB este de 3,5 miliarde de euro, iar în condiţiile implementării unor măsuri de sprijin, această contribuţie se poate dubla până în 2018", a declarat Severina Pascu, CEO al UPC România, într-un comunicat al companiei.
Totodată, numărul contractelor de servicii video (TV prin cablu şi satelit) a scăzut uşor, cu 1,4%, la 1,155 milioane. Compania avea la 30 septembrie 380.900 de clienţi pe cablu analog, 456.600 abonaţi pe cablu digital şi 317.500 contracte pentru televiziune prin satelit (DTH).
Astfel, numărul abonaţilor la serviciile de televiziune digitală prin cablu a urcat cu 13.800 în perioada iulie-septembrie şi cu 13% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit UPC România. Pe segmentul de TV prin cablu, numărul clienţilor companiei a avansat cu 7% faţă de septembrie 2012.