Vânzările nete ale Praktiker în România au scăzut cu 6,5% în primul trimestru, la 21,6 milioane de euro, un declin de două ori mai lent decât cel înregistrat de retailerul german de bricolaj în ţările din Europa Centrală şi de Est. Calculat în lei, declinul s-a situat la 5,8%, se arată într-un raport al grupului Praktiker, citat de Mediafax.
Divizia internaţională a Praktiker, care include operaţiunile retailerului din şase ţări din Europa Centrală şi de Est - România, Grecia, Polonia, Ungaria, Bulgaria şi Ucraina - a consemnat o scădere de 12,6%, la 112,4 milioane de euro. Divizia internaţională este separată de operaţiunile din Germania, piaţa de origine a grupului, şi nu include nici magazinele din Turcia şi Luxemburg.
Praktiker controlează în România cea mai mare reţea de magazine din afara Germaniei, 27 la sfârşitul primului trimestru, dintr-un total de 99 al diviziei internaţionale, însă piaţa românească este a treia după vânzări. În Germania, Praktiker deţine 315 magazine.
Grupul are cele mai mari vânzări din afara Germaniei în Grecia, unde operează 14 magazine, urmată de Polonia, cu 24 de magazine. România se află pe locul al treilea. Vânzările din Grecia au scăzut cu 13,7% la 32,5 milioane de euro în primul trimestru, iar cele din Polonia cu 20,8%, la 29,2 milioane de euro.
Condiţiile meteo dificile din Europa de Est au afectat vânzările Praktiker în martie şi startul sezonului de primăvară pentru afacerile grupului. Numărul clienţilor diviziei internaţionale a scăzut cu 8,2%, iar valoarea medie a unei achiziţii a coborât cu 5,9%, la 20,5 euro.
La nivel de grup, vânzările au coborât în primul trimestru cu 10,4%, la 570,1 milioane de euro, evoluţia fiind influenţată de procesul de reconfigurare a magazinelor Praktiker din Germania sub brandul Max Bahr, precum şi de iarna lungă, care a afectat startul vânzărilor de primăvară. Anul trecut, vânzările Praktiker în România au scăzut cu 6,6%, la 142,3 milioane de euro.