Atunci când îşi planifică mesele, mulţi consumatori au o multitudine de opţiuni, accesul la produse proaspete pe tot parcursul anului, indiferent de locul în care trăim, susţine această abordare. Si totuşi, deşi majoritatea oamenilor din ţările cu economii avansate nu îşi fac griji cu privire la accesul la hrană, mulţi din alte regiuni nu sunt la fel de norocoşi.
Potrivit unui comunicat la redacţie, Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO) estimează că 733 de milioane de oameni suferă de foame severă. În urma perturbărilor lanţului de aprovizionare cauzate de pandemia de COVID-19 şi a războiului Rusiei împotriva Ucrainei, atenţia s-a
îndreptat către importanţa producţiei locale şi controlul alimentelor în Europa Centrală şi de Est. Fermierii joacă un rol esenţial în menţinerea aprovizionării globale cu alimente, asigurând că alimente proaspete şi nutritive ajung pe pieţele locale şi internaţionale.
Ziua Mondială a Alimentaţiei, sărbătorită anual pe 16 octombrie, subliniază problema critică a securităţii alimentare globale şi rolul esenţial al fermierilor în susţinerea sistemelor noastre alimentare. În drumul lor către cultivarea alimentelor sănătoase şi gustoase de care depindem cu toţii, fermierii trebuie să facă faţă provocărilor economice, de reglementare, agricole şi comerciale. Cea mai bună cale de a depăşi aceste provocări este prin soluţii inovatoare, bazate pe ştiinţă, care oferă o nouă perspectivă asupra a ceea ce este posibil în agricultură. Produsele biologice ajută la crearea acestui drum, sporind performanţa, făcând culturile mai rezistente şi protejându-le potenţialul, contribuind în acelaşi timp la sustenabilitatea economică şi de mediu.
Potrivit comunicatului, majoritatea produselor biologice au în compoziţie materii de origine naturală. Unele sunt organisme vii, cum ar fi bacteriile benefice. Altele, cum sunt enzimele, sunt derivate din materiale naturale. Multe produse biologice susţin procesele pe care plantele le realizează în mod natural. Ele pot ajuta la
îmbunătăţirea performanţei, la construirea rezilienţei în faţa stresului abiotic (precum condiţiile meteorologice nefavorabile) şi, în unele cazuri, protejează potenţialul unei plante împotriva dăunătorilor. Produsele biologice, în general, nu persistă în mediul înconjurător şi au de obicei reziduuri minime sau
inexistente. Ele pot fi folosite singure, dar cercetările şi experienţele din teren arată că sunt deosebit de eficiente atunci când sunt combinate cu produsele convenţionale de protecţie a culturilor. Astăzi, ştiinţa produselor biologice este mult mai avansată decât în urmă cu 30 de ani, când aceste produse naturale au început să câştige teren pe piaţă. Datorită progreselor ştiinţifice recente în domenii precum ştiinţa deciziilor, bioinformatica, genomica şi biologia moleculară, avem o înţelegere mai profundă a modului de acţiune al acestor produse, cum să le maximizăm performanţele şi să le prezicem eficienţa.
Compania globală de ştiinţă şi tehnologie agricolă Corteva Agriscience şi-a consolidat poziţia de lider mondial în domeniul produselor biologice prin achiziţia Symborg şi Stoller. Aceste achiziţii reflectă angajamentul Corteva de a oferi fermierilor noi instrumente pentru practicile agricole durabile şi integrate.
Corteva a adus deja inovaţii fermierilor din Europa Centrală şi de Est, inclusiv un produs optimizator de eficienţă a nutrienţilor, care captează azotul din aer şi îl transformă în amoniu, cunoscut sub numele de BlueN sau UtrishaN. Ingredientul activ din acest produs, M. symbioticum SB23, este extrem de eficient în furnizarea de azot culturilor care, în mod obişnuit, consumă cantităţi mari de azot pentru a-şi produce recoltele. Fermierii pot folosi acest produs pentru a creşte eficienţa utilizării azotului, luând în considerare diferitele surse de azot ca nutrient pentru plante.
Produsele biologice reprezintă o frontieră nouă în agricultură şi necesită o nouă modalitate de gândire.
Combinând produsele biologice cu cele convenţionale de protecţie a culturilor, fermierii au la dispoziţie mai multe pârghii pentru a-şi creşte productivitatea, a se diferenţia pe piaţă şi a asigură hrana pentru o populaţie globală în creştere.