Companiile multinaţionale de asigurări şi Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF) doresc să falimenteze firmele autohtone de transport prin majorarea preţurilor RCA, se arată într-un comunicat al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) remis redacţiei.
"Asigurătorii, împreună cu ASF-ul aflat sub comanda dl. Mişu Negriţoiu, au declanşat în presă o nouă campanie de dezinformare a cetăţenilor, pentru a încerca în mod lamentabil să justifice majorările de cost ale preţurilor RCA aplicate transportatorilor, taximetriştilor şi celor 6 milioane de cetăţeni care asistă neputincioşi la această debandadă a preţurilor RCA, care cresc vertiginos, indiferent dacă sunt înregistrate sau nu daune", se menţionează în comunicat.
Transportatorii susţin că, în condiţiile în care ASF refuză sistematic să comunice un preţ de referinţă justificat pentru poliţele RCA, COTAR a efectuat aceste calcule. Rezultatul arată că asigurătorii obţin profit la un cost al RCA-ului de 1.200 de euro pe an pentru un camion şi 1.300 de lei pe an pentru un taxi.
De asemenea, potrivit COTAR, preţul pentru un RCA în acest an a fost de 5.000 de euro pentru un camion şi 3.600 de lei pentru un taxi.
"Ce se întâmplă cu diferenţa de la 1.200 euro la 5.000 de euro? (5.000 Euro = preţ RCA/camion/an în 2016). Dar cu diferenţa de la 1.300 lei la 3.600 lei? (3600 lei = preţ RCA la un taxi/an în 2016). Banii sunt scoşi din România de către aceste multinaţionale prin chirii supraevaluate, daune fictive, preţuri de transfer şi contracte de consultanţă supradimensionate. De ce nu au fost verificate aceste transferuri externe, deşi a fost sesizat în mod oficial ANAF de 9 luni de zile? Firmele de transport româneşti sunt sugrumate de către aceşti geambaşi ai asigurărilor protejaţi de instituţii româneşti care nu îşi apară cetăţenii şi capitalul autohton", a declarant Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
"În prezent, România are 136.000 de autovehicule de transport marfă şi 60.000 de taxiuri şi peste 6 miloane auto persoane fizice, captive într-o piaţă RCA controlată de către firme străine care, cel mai probabil, doresc să falimenteze această industrie cu capital românesc, pentru a putea deschide calea firmelor de transport străine", mai transmit reprezentanţii Confederaţiei.
Tot ei susţin că, atunci când vine vorba de plata daunelor, firmele de asigurări întârzie în mod sistematic şi ilegal 85% din despăgubirile achitate sau achită doar parţial, în 90% din cazuri.
"Ne întrebăm cum este posibil că reprezentanţele auto străine care operează în România să aibă tarife de manoperă de 4 ori mai mari decât unităţile service independente, iar firmele de asigurări să achite aceste costuri fără niciun fel de problemă?", se mai arată în comunicat.
Reprezentanţii COTAR avertizează Guvernul şi Parlamentul că ar putea să se confrunte cu mişcări de protest fără precedent atât ale transportatorilor precum şi a cetăţenilor plătitori de poliţe RCA.