Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) va face o plângere la Parchetul European, pentru a ancheta situaţia fără precedent de la Ministerul Transporturilor. Fosta şefă a DNA, Laura Codruţa Koveşi, ar putea face curăţenie acolo unde toate guvernele din ultimii doi ani au încurajat corupţia. Persoanele ţinute în funcţii publice în ciuda faptului că apar ca autori ai unor fapte ilegale au implicit legătură cu fonduri europene gestionate de autorităţile din subordinea MT, astfel încât această anchetă este si de competenţa Parchetului European, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate toată ţara aştepta să se facă dreptate şi curăţenie în Ministerul Transporturilor, la şase luni de la raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor care arată clar ce caracatiţă politico-mafiotă s-a creat în MT şi instituţiile din subordinea acestuia. După ieşirea USR-PLUS de la guvernare nu s-a văzut decât o rotaţei a cadrelor. Oamenii partidelor au fost schimbaţi între ei, în aceleaşi structuri, dar au rămas să facă afaceri personale pe banii statului, mai departe.
I s-a redat secretarului de stat Sandor Gabor atribuţiile privind coordonarea activităţii ARR, a Registrului Auto Român (RAR) şi a Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), deşi, în urma verificărilor făcute în primăvara acestui an de către inspectorii Corpului de Control din cadrul Ministerului Transporturilor, cu privire la activitatea ARR şi a secretarului de stat Sandor Gabor, a fost întocmit un raport care i-a fost înaintat fostului ministru Cătălin Drulă în 29 iunie 2021. Documentul respectiv, care ulterior i-a fost înaintat ministrului interimar Dan Vîlceanu, arată că în urma acţiunii de control "au fost constatate indicii cu privire la săvârşirea de către persoanele responsabile, nominalizate în cadrul raportului, a unor posibile fapte de natură penală, prevăzute de Codul penal, fapt pentru care Raportul de control va fi transmis, imediat după aprobarea acestuia de către conducerea ministerului, organelor de cercetare penală, în vederea efectuării cercetărilor care se impun, potrivit competenţelor".
Conform Raportului, transmiterea bazei de date de la Autoritatea Rutieră Română pe adresa personală a secretarului de stat Sandor Gabor, adresă de e-mail ce aparţine IFPTR Miercurea Ciuc, este ilegală. Corpul de Control a cerut sesizarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti şi a Agenţiei Naţionale pentru Integritate, instituţii care ar fi trebuit să verifice şi modul în care directorul general al ARR, Mihai Alecu, a dispus casarea şi transmiterea cu titlu gratuit a unor automobile din cadrul Autorităţii, precum şi încheierea unui contract cu o firmă care nu se afla în catalogul SEAP/SICAP la data consultării acestuia de către funcţionarii instituţiei publice.
În urma raportului Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, COTAR a cerut, în mai multe rânduri, intervenţia imediată a instituţiilor abilitate pentru a înlătura caracatiţa din Ministerul Trasporturilor. Presa din România a publicat mai multe investigaţii, în urma cărora ar fi trebuit să se ia decizii privind înlăturarea persoanelor găsite vinovate. S-a prezentat de nenumărate ori, prin anchete jurnalistice, felul în care transportul rutier a fost căpuşat de secretarul de stat Sandor Gabor. Dar raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor pare a fi efectiv ignorat de guvern. Cei care au făcut ancheta în interiorul ministerului şi au înaintat acel raport fostului ministru Cătălin Drulă, apoi lui Dan Vîlceanu, actualul ministru interimar, au informaţii corecte, reale, dar totalmente ignorate de minister şi de restul guvernnului.
Mai mult, unii dintre jurnaliştii care au preluat informaţiile din raportul corpului de control au fost acuzaţi că prezintă "date false şi vădit tendenţioase", deşi asta ar însemna că Raportul, adică un document oficial şi foarte bine documentat, întocmit de experţi ai Ministerului Transporturilor, dar şi notele de informare adresate celor doi miniştri, nu pot fi nici false, nici tendenţioase, ci pot doar să reflecte realitatea.
Cu tate acestea, secretarul de stat incriminat pare a avea influenţă foarte mare asupra tuturor guvernelor, din moment ce îşi permite nu doar să rămână în continuare în funcţie şi să facă aceleaşi afaceri descoperite de Corpul de Control, dar şi să denigreze presa şi să cenzureze informaţia, prin acuzaţii nefondate de "fake news". Mai mult, acelaşi secretar de stat şi toţi colaboratorii lui îşi permit, prin astfel de afirmaţii, să jignească experţii Corpului de Control şi pe directorul acestuia - cel care a aprobat Raportul.
S-a ajuns la un asemenea haos informaţional, permis şi parcă încurajat de instituţiile statului, încât publicaţiile care au îndrăznit să preia informaţii din acel Raport au fost atacate prin campanii susţinute de postaci, cu acuzaţii false aduse experţilor care fac parte din Corpul de Control. S-au lansat în spaţiul public astfelde acuzaţii la adresa membrilor echipei care a făcut verificări la Autoritatea Rutieră Română (ARR) cum că aceştia s-ar afla în legătură cu fostul director al instituţiei respective şi din acest otiv ar fi falsificat raportul. Cei acuzaţi au răspuns presei că niciunul dintre membrii echipei de control nu are vreo relaţie de prietenie sau amiciţie şi nici vreun interes comun cu fosta sau actuala conducere a ARR, iar acest lucru poate fi verificat.
"Constatăm că s-a ajuns foarte departe cu mafia din acest minister. Din reacţiile celor care apar ca fiind vinovaţi, în urma verificărilor făcute de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, precum şi din reorganizarea şi rotirea cadrelor în aceleaşi structuri, după publicarea Raportului Corpului de Control, reiese că pe cei incriminaţi, cu dovezi concludente, nici măcar nu-i interesează faptul că noi toţi am aflat despre ilegalităţile pe care le comit. Faptul că nu-i interesează consecinţele arată că au susţinere politică atât de puternică, încât au înţeles cu toţii că sunt mai presus de lege. Iar lipsa de intervenţie a instituţiilor abilitate pentru a face curăţenie în acest cuib de viespi din Ministerul Transporturilor arată că în România nu mai contează nicio lege, atunci când oamenii partidelor de la guvernare fac afaceri cu banii şi cu bazele de date ale statului. Dacă situaţia aceasta va continua, vom înainta o plângere către Parchetul European", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.