Creştere estimată de 2% pe piaţa mondială de electronice şi IT în 2009

C.I.
Ziarul BURSA #Companii #IT / 10 septembrie 2009

Creştere estimată de 2% pe piaţa mondială de electronice şi IT în 2009

Piaţa mondială de electronice, audio-video, IT şi telecomunicaţii continuă să se dezvolte în ciuda crizei. După estimările GfK, în 2009 consumatorii vor cheltui mai mult cu 2% pe produsele din aceste segmente, ajungând la o valoare estimată de 494 miliarde de euro. Creşterea va fi generată în special de produsele inovative. Aceste rezultate au fost obţinute în urma unei cercetări continue conduse de divizia de Retail &Technology a GfK în peste 80 de ţări.

Cu vânzări în creştere cu 8%, Japonia este în prezent regiunea cu cea mai rapidă extindere, urmată de Africa, cu o creştere de 6% şi de China cu 5%. Pe de altă parte, este aşteptat un declin al vânzărilor de 3% în America de Nord şi de 5% în Europa.

Cele mai bine vândute trei categorii de produse se bucură în continuare de tendinţa de creştere. În prima jumătate a anului 2009, telefoanele mobile şi televizoarele au crescut fiecare cu câte 4% în valoare, în vreme ce vânzarea de PC-uri cu 2%. În cazul fiecăreia dintre aceste categorii, care totalizează 78% din piaţă, inovaţia este principalul motor de creştere, majorarea vizând produse noi ca smart phone-urile, televizoarele cu ecran plat şi notebook-urile. Grupele de produse mai mici au avut o contribuţie pozitivă la creşterea generală - de exemplu, vânzările globale de playere Blu-ray se estimează că vor creşte cu 117% anul acesta, cu vânzări de sisteme PND (portable navigation device) mai mari cu 17%.

Piaţa de electronice în Europa

Gfk estimează că în 2009 consumatorii europeni vor cheltui cu 11% mai puţin pe bunurile electronice. În afară de climatul economic general, una dintre principalele cauze este reprezentată de vânzările în scădere pentru televizoarele cu ecran plat - cele care reprezentau motorul creşterii înainte - datorită eroziunii preţului. 50% dintre vânzările din prima jumătate a anului au fost generate de trei dintre ţările vest-europene: Germania cu 19%, urmată de Marea Britanie cu 16% şi Franţa cu 15%.

GfK estimează vânzări totale pe piaţa electronicelor de aproximativ 54 miliarde de euro în 2009.

Televizoare: cerere în creştere

În timp ce televizoarele tradiţionale înregistrează scăderi, televizoarele LCD iau partea leului cu vânzări de 88%. De asemenea, sistemele cu tehnologie integral HD devin din ce în ce mai populare şi deţin 49% dintre vânzările de LCD-uri şi 23% în cazul plasmelor. În 2009, GfK aşteaptă vânzări totale în Europa de 43.5 milioane pentru LCD şi 4.3 milioane unităţi pentru plasme.

DVD-uri: piaţa susţinută de playerele Blu-ray

Piaţa europeană de DVD-uri este în scădere accentuată. În prima jumătate a lui 2009, numărul unităţilor vândute a scăzut cu 14%, în timp ce scăderea în valoare a fost de 25%. Aceste reduceri au fost parţial contrabalansate de creşterea puternică pentru playere Blu-ray care şi-au majorat de patru ori vânzările în prima jumătate a anului comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008.

GfK estimează anul acesta vânzări de 18,7 milioane de unităţi pentru DVD playerele tradiţionale şi 2.1 milioane pentru playerele Blu-ray.

Camere video: creştere datorată tehnologiei HD

În primele 6 luni ale lui 2009, numărul acestor sisteme vândute în Europa a scăzut cu 16%. Cu toate acestea, s-au înregistrat evoluţii pozitive pentru cele cu high definition, volumele fiind în creştere cu 80%. De altfel, una din cinci astfel de camere vândute astăzi este HD. Pe acest segment, GfK se aşteaptă ca un total de 4.9 milioane unităţi să îşi găsească cumpărători în 2009.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb