Criza financiară va afecta consumul de vin din România, în special pe segmentul de masă, mai ales că în ultima vreme consumatorul român a început să prefere vinurile premium, a declarat, ieri, Valeriu V. Cotea, preşedintele Patronatului Naţional al Viei şi Vinului. "Cred că segmentul premium va rămâne la acelaşi nivel în ciuda crizei, pentru că mulţi consumatori de vin s-au educat şi nu cred că atunci când te-ai obişnuit cu anumite mărci premium te întorci la segmentul mediu sau pe vinul de masă", a spus Cotea, citat de Agerpres. Acesta a precizat că, în condiţiile creşterii preţului vinurilor de volum, este posibil ca unii dintre consumatorii acestui tip de vin să migreze pe segmentul premium sau mediu, având în vedere că diferenţele de preţ s-au micşorat.
"Nu vom avea scăderi masive la consum, în sensul unor scăderi dramatice ale consumului, pentru că piaţa de vin din România este destul de stabilă, dar îmbucurător este faptul că avem consumatori mai pretenţioşi şi mai bine informaţi despre vin, odată cu explozia revistelor dedicate oenologiei şi artei culinare, dar şi a magazinelor specializate de unde poţi alege un vin bun care până acum nu se găsea pe piaţă", a explicat Cotea.
În 2009, piaţa de vin din România ar putea ajunge la circa 450 milioane de euro, în scădere uşoară faţă de anul trecut, mai ales că, potrivit reprezentanţilor pieţei, creşterea consumului (pieţei) de vin din România are ca fundament principal creşterea puterii de cumpărare a românilor