Vânzările pe piaţa online de jucării vor continua să scadă şi în anul 2010, afectând nu numai profiturile magazinelor online, relevă un studiu recent realizat de "BiG Media Relaţii Publice". Potrivit sondajului, managerii magazinelor online susţin că anul 2009 a fost unul critic pentru comercianţii din acest domeniu, iar 2010 nu va aduce creşteri substanţiale pe piaţă.
Peste 38 % dintre cei 100 de manageri care au răspuns la întrebările sondajului consideră că, în 2010, vor întâmpina o scădere a cifrei de afaceri faţă de anul curent. Ei susţin că veniturile consumatorilor vor continua să scadă anul viitor, în timp ce jucăriile vor fi achiziţionate din ce în ce mai rar. Doar 26% dintre cei chestionaţi se aşteaptă la o creştere a veniturilor în 2010, majoritatea estimând un procent de aproape 15%. Cei mai optimişti dintre comercianţii de jucării pe internet sunt aceia care activează de cel puţin doi ani în domeniu şi au reuşit să-şi consolideze o reţea de vânzări. Pentru nou-intraţii pe piaţa vănzărilor de jucării 2009 a fost un an de creştere, întrucât au pus la dispoziţia clienţilor platforme online moderne şi interactive. Nici aceştia nu aşteaptă un 2010 mai bun având în vedere nu numai condiţiile economice dificile dar şi concurenţa tot mai acerbă.
Conform rezultatelor sondajului de opinie, 62% dintre cei chestionaţi au recunoscut că volumul vânzărilor în 2009 au scăzut faţă de anul precedent. Prăbuşirea semnificativă a veniturilor în 2009 i-a forţat pe managerii magazinelor online să adopte măsuri drastice. S-au înregistrat reduceri de costuri de personal şi de producţie, iar unele magazine au preferat să îşi reducă stocurile şi să comercializeze doar branduri.