Dacia, cel mai mare exportator din România, livrează pe plan extern peste 90% din producţia de maşini, expediind în străinătate din 2005 până în prezent peste 2 milioane de autovehicule prin Centrul Logistic din Mioveni, a anunţat, ieri, compania. Activităţile Uzinelor Dacia şi ale platformei logistice de la Mioveni au generat, anul trecut, 7,7% din exporturile României.
Uzina de Vehicule Dacia produce maşini finite, dar şi piese pentru alte uzine ale grupului Renault. La nivelul anului trecut, 93% din producţia uzinei a fost exportată.
Unitatea asigură producţia modelelor din gama Dacia - Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway şi Duster, dar şi Renault Symbol (cu o cotă de 16% în prezent), având peste 8.500 de salariaţi. Cadenţa zilnică a uzinei este de 1.390 unităţi.
Pe de altă parte, Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia este cea de-a doua mare unitate de producţie situată pe platforma de la Mioveni, cu peste 3.600 de angajaţi. Aproximativ 70% din producţia activităţii mecanice este destinată uzinelor din grupul Renault, pe primele locuri figurând Rusia, Turcia şi Franţa.
Centrul logistic din Mioveni alimentează, potrivit Mediafax, 13 uzine ale alianţei Renault-Nissan, din 2005 până în prezent fiind expediaţi pe cale rutieră, maritimă sau feroviară 7,58 milioane metri cubi de piese, echivalentul a 3,4 milioane de maşini.
Direcţia logistică Dacia gestionează şi expediţia maşinilor finite, săptămânal ieşind pe porţile uzinei 500 de camioane şi 14-15 trenuri încărcate cu maşini. Centrul logistic ILN din Mioveni a fost deschis în 2005 şi a necesitat investiţii de peste 20 milioane euro în intervalul 2005-2012.