"Dacia" a înregistrat în 2016 un nou record comercial, volumul vânzărilor atingând 584 219 unităţi, cu 6 % mai mult faţă de nivelul atins în 2015. Pe plan naţional, compania îşi menţine poziţia de lider de piaţă, potrivit unui comunicat de presă emis astăzi de producătorul de automobile.
Documentrul trimis Redacţiei arată: "Cu 38 861 vehicule comercializate (+ 5,2% faţă de nivelul înregistrat în 2015), «Dacia» şi-a consolidat anul trecut poziţia de lider pe piaţa din România, atribuindu-şi o cotă de aproape 30% din vânzările de vehicule noi".
Cu peste 15 200 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 40% din vânzările totale, Logan berlină rămâne cel mai solicitat model "Dacia" în România. În 2016, oferta Logan a fost reînnoită şi beneficiază de acum de o "estetică evoluată, care integrează o identitate luminoasă specifică". Potrivit "Dacia", seria noutăţilor este completată de echipamente noi şi de o nouă motorizare pe benzină, economică şi ecologică.
Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu peste 7 300 unităţi vândute. SUV-ul gamei Dacia beneficiază, din ultimul trimestru al anului 2016, de o serie limitată intitulată Duster Black Touch.
Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină segmentul B-hatch şi, cu aproape 7 100 de unităţi vândute, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele.
Succesul berlinei Logan este completat de cel al variantei MCV care, cu peste 3 300 unităţi comercializate, s-a impus drept cel mai vândut model break din România.
La rândul lor, modelele Lodgy şi Dokker au înregistrat vânzări în creştere în 2016, susţinute în bună măsură de succesul versiunilor Stepway.
"Dacia" a fost şi în 2016 "în ofensivă" pe pieţele internaţionale. În total, în afara României au fost vândute anul trecut peste 545 000 de maşini, cu 6% mai multe faţă de anul 2015. Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din maşinile vândute de Dacia în 2016 fiind înmatriculate în ţările din Europa.
Comunicatul "Dacia" precizează: "Cu peste 112 000 de unităţi, ceea ce reprezintă cea mai bună performanţă înregistrată până în prezent, Franţa este prima destinaţie de export a «Dacia». Cota sa de piaţă se ridică la 4,62%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după «Volkswagen»".
Spania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de 54 543 unităţi şi o cotă de piaţă de 4,13%. Italia se situează pe poziţia a treia, cu peste 52 000 de unităţi, urmată de Germania, unde au fost vândute anul trecut aproape 51 000 de vehicule marca Dacia. În Marea Britanie, "Dacia" a vândut anul trecut 26 562 unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul şapte în clasamentul pieţelor externe ale mărcii.
Potrivit perspectivelor pentru anul acesta ale companiei "Dacia", producăorul îşi va menţine şi consolida poziţia de lider pe piaţa din România, datorită gamei sale complete şi calităţii serviciilor oferite. Oferta de produse va fi completată prin introducerea, în decursul primului trimestru, a transmisiei automate cu dublu ambreiaj, EDC (Efficient Dual Clutch), pe modelul Duster 4x2. Totodată, procesul de modernizare a reţelei comerciale Dacia va continua în 2017.