Preşedintele Consiliului de Administraţie al Dacia, Jacques Chauvet, a declarat într-un interviu apărut vineri în cotidianul francez "La Tribune" că Dacia se gândeşte să producă un monovolum şi o berlină de clasă medie superioară, informează NewsIn.
Jacques Chauvet a spus că Dacia, producător autohton de automobile, va lansa în 2010 un model SUV 4X4, primul din istoria mărcii, şi se gândeşte şi la un monovolum şi o berlină de clasă medie superioară. "Dacia îşi păstrează avansul de trei-patru ani faţă de concurenţă şi îşi doreşte să-şi lărgească oferta de la cinci la şapte sau opt tipuri de vehicule", a declarat, pentru "La Tribune", preşedintele Consiliului de Administraţie al Dacia.
Vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, a precizat agenţiei că nu poate dezvălui planurile de viitor ale Dacia. "Din 2004, de la lansarea berlinei Logan, Dacia a ajuns la cinci modele. De modelul 4X4 am informat deja că va fi lansat în 2010. Dacia are o strategie foarte clară pentru anii următori, însă nu pot dezvălui eu care vor fi modelele ce vor fi lansate. Tot ce pot spune este că Dacia a făcut tot ce şi-a propus să facă şi aşa va fi şi pe viitor", a explicat Constantin Stroe.
Vicepreşedintele companiei a adăugat că Dacia este pregătită să facă faţă şi perioadei post-criză. "Strategia noastră nu se rezumă doar la această perioadă de criză, ci mai ales în perspectivă, când industria auto va trece de această perioadă. Atunci exigenţele vor fi mai dure, iar Dacia este pregătită să le facă faţă", a spus Stroe.
Conform "La Tribune", vânzările Dacia au crescut cu 15% pe primele cinci luni ale anului 2009, la 119.000 unităţi.
"De la jumătatea lui iunie, uzina lucrează la capacitate maximă, adică 1.340 unităţi pe zi. Problema este că furnizorii au probleme de supravieţuire", a mai precizat Chauvet, pentru cotidianul francez.
Pentru a face faţă comenzilor, salariaţii Dacia lucrează toate sâmbetele, începând din 23 mai până la sfârşitul lunii iulie 2009, în două schimburi. În 24 aprilie, Dacia a anunţat că, de la 15 iunie, va mări cadenţa de fabricaţie de la 1.200 la 1.340 unităţi pe zi, ca urmare a programelor de relansare a pieţelor auto, adoptate de mai multe ţări europene, printre care şi România, şi a cererii de automobile Dacia la export. Această creştere a făcut ca Uzina Vehicule Dacia să anunţe angajarea a încă 500 de persoane şi prelungirea contractelor pe termen determinat a 400 de muncitori