Daimler AG va intensifica reducerile de costuri, după ce provizioanele pentru problemele legate de rechemarea în service a vehiculelor diesel şi înlocuirea airbag-urilor defecte de la Takata au provocat companiei germane pierderi operaţionale de 1,56 miliarde de euro (1,74 miliarde de dolari) în trimestrul doi din 2019, transmit DPA, Reuters şi Bloomberg.
De asemenea, au fost înrăutăţite estimările privind vânzările Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler, din cauza încetinirii din China - cea mai mare piaţă auto globală. În 2019, livrările Mercedes-Benz ar urma să fie la acelaşi nivel cu cele din 2018, în timp ce în precedenta prognoză Daimler se aştepta la o uşoară creştere.
În perioada aprilie-iunie 2019 veniturile au crescut cu 5%, la 42,7 miliarde de euro, depăşind estimările analiştilor.
În 2019, profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) ar urma să fie "semnificativ mai scăzut" decât cel înregistrat anul trecut (11,1 miliarde de euro), a avertizat producătorul german de maşini de lux.
Ieri dimineaţă, acţiunile Daimler înregistrau un declin de 1,2% la Bursa din Frankfurt.
"Intensificăm programele de extindere a performanţelor la nivel de grup şi continuăm revizuirea portofoliului nostru de produse. În acelaşi timp, continuăm în mod consistent procesul de transformare al companiei", a afirmat directorul general Ola Kallenius, numit în mai la conducerea producătorul german de maşini de lux.
Luna trecută, Ministerul Transporturilor din Germania a cerut Daimler să recheme în service încă 60.000 de maşini Mercedes-Benz fabricate în perioada 2012 - 2015, deoarece aveau instalate dispozitive capabile să reducă emisiile în cadrul testelor de laborator. De asemenea, autorităţile de la Berlin au anunţat că vor extinde investigaţia şi la alte modele.
După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie în Germania.
Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia evitării unui accident sau a pagubelor produse motorului. În consecinţă, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism.
De asemenea, Daimler a rechemat la service în mod voluntar trei milioane vehicule din Europa care încălcau standardele privind emisiile. Măsurile au fost luate pentru a reduce emisiile de oxid de azot, care provoacă probleme respiratorii, a anunţat Daimler.
Boardul Daimler a aprobat măsuri de reducere a poluării provocate de motoarele diesel în Europa, inclusiv o investiţie de 220 de milioane de euro pentru a moderniza peste trei milioane de vehicule Mercedes-Benz echipate cu motoare diesel.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.