Guvernul a aprobat, în şedinţa de astăzi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, a căruia durată de execuţie este estimată la circa 10 ani, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru, potrivit Agerpres.
"Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii 'Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan'. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri", a precizat Cărbunaru.
Potrivit acestuia, finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti.
"Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti", a menţionat oficialul Guvernului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2021, 18:36)
Și cât va costa măreția asta de metrou?
După ce ipotetic va fi gata, care vor fi costurile de operare? Cât va costa un bilet?
Dacă metroul din București e grozav pe pierdere, cum vor sta lucrurile cu metroul din zona metropolitană Cluj-Napoca la o populație de 10 ori mai mică decât aceea din zona metropolitană București? Trebuie avut în vedere și realitatea că mafia bokistaneză e mult mai prădalnică și mai analfabetă economic decât mafia mitică din București.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Jiji în data de 29.12.2021, 09:26)
Sunt si alte orase in lume, de marime asemanatoare ca si Haifa, Bilbao, Brescia, Rennes, Salonic etc. care au metrou. De ce nu si la carnatul Cluj (lung si subtire).
Costurile de operare se vor vedea, ca sunt masurabile. Cu castigurile e mai greu, ca majoritatea nu sunt masurabile: cat valoreaza reducerea noxelor, a zgomotului, reducerea stresului si a pericolului de accidente ale oamenilor care folosesc metroul? Dar timpul economisit in comparatie cu mersul cu masina, cautat parcare etc? Reducand traficul rutier, teoretic ar trebuii sa se reduca uzura strazilor, sa scada numarul de accidente si implicit cel al victimelor si daunelor. De aceea transportul public nici nu ar trebuii neaparat sa fie profitabil dpdv financiar.