Defecţiunile apărute în reţelele de distribuţie a energiei electrice din localitatea Carei au fost remediate în totalitate în seara zilei de ieri, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei de Electrica Distribuţie Transilvania Nord.
"Echipele Electrica Distribuţie Transilvania Nord au reuşit remedierea în totalitate a defecţiunilor apărute în reţelele de distribuţie a energiei electrice din localitatea Carei. Cauzele întreruperilor au fost multiple, printre acestea numărându-se temperaturile foarte scăzute, supraîncărcarea reţelei din această perioadă, precum şi apariţia unor defecţiuni atât la cablul electric principal, cât şi la cele de rezervă. Din primul moment al constatării avariilor, echipele de intervenţie s-au aflat în teren şi au lucrat continuu la remedierea tuturor acestor probleme", arată sursa citată.
În data de 30 decembrie 2014, la ora 20:20, s-a constatat o primă avarie ca urmare a unei defecţiuni apărute la cablul electric subteran de 6kV Piaţa 1 Mai, unul dintre cablurile principale de alimentare a municipiului Carei. Echipele de intervenţie Electrica Satu Mare au asigurat realimentarea consumatorilor, la ora 21:09, pe două cabluri de rezervă.
În dimineaţa zilei de 31 decembrie 2014 au apărut incidente noi în reţea, echipele de defectoscopie depistând defecţiuni succesive, apărute atât pe cablul principal (cu o lungime de 2,7 km), cât şi pe cele două cabluri de rezervă.
"Având în vedere gravitatea defecţiunilor apărute, Electrica Satu Mare a solicitat sprijinul echipelor de defectoscopie (procedeu tehnic prin care se depistează şi localizează defecţiunile la cablurile subterane) ale Agenţiei de Servicii Energetice Baia Mare şi Oradea. Echipele au lucrat toată noaptea, însă activitatea lor a fost îngreunată de temperaturile foarte scăzute. Precizăm că pentru remedierea defecţiunilor la cablurile subterane sunt necesare săpături, lucrările fiind dificile din cauza solului îngheţat. Realimentarea zonelor afectate s-a realizat progresiv, respectiv în data de 01.01.2015, la ora 15:35, au fost alimentaţi o parte dintre consumatori, iar in perioada următoare, pe măsura identificării şi remedierii defecţiunilor, ceilalţi consumatori", se arată în comunicatul Electrica Distribuţie Transilvania Nord.
Conform sursei citate, la această oră, toţi cei 3.300 de consumatori afectaţi de aceste incidente succesive au fost realimentaţi, iar pe toată această perioadă, echipele Electrica Satu Mare, împreună cu conducerea Sucursalei Satu Mare, a Filialei Electrica Distribuţie Transilvania Nord, Prefectura Satu Mare şi Primăria Carei au fost prezente la faţa locului pentru a coordona activitatea din teren.
Compania de electricitate menţionează că în planul său de investiţii este prevăzut, pentru anul în curs, un amplu proiect de înlocuire a cablurilor vechi din municipiul Carei.