Un purtător de cuvânt al Daimler a declarat azi că producătorul Mercedes-Benz nu a folosit dispozitive similare celor utilizate de Volkswagen.
Şi în Japonia s-a demarat o anchetă pentru a se vedea dacă emisiile maşinilor diesel ale Volkswagen Group sunt conforme cu standardele. Oficialii Volkswagen (VW) spun că este posibil să fie anulate lansările unor modele diesel pe piaţa japoneză, potrivit Bloomberg, citat de HotNews.
Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, spune că sunt afectate motoare diesel de 1,6 litri şi 2 litri însă nu se ştie numărul de vehicule afectate. El a spus că se vor face teste aleatorii şi pe maşinile altor mărci.
Grupul va începe mâine şi concedierea celor responsabili de uriaşul scandal, urmând să fie omunicate rezultatele unei anchete interne. Reuters scrie că doi manageri au şanse extrem de mari să fie concediaţi, chiar şi dacă nu au ştiut de programul de manipulare: Michael Horn, şeful pe SUA şi Christian Klingler, directorul de vânzări al grupului.
Seat, filială a grupului Volkswagen, a echipat peste 500.000 de maşini produse în Spania cu motoare ce au programul de trişare la testele de emisii, scrie cotidianul El Pais, citat de AFP.
"Există vehicule Seat care sunt echipate cu acest motor", a recunoscut un purtător de cuvânt, contactat de AFP, fără o avansa însă vreo cifra.
Acţiunile BMW au căzut până la 9,3% azi, după ce AutoBild, publicaţie a tabloidului Bild, a scris că un model BMW depăşeşte cu până la 11 ori limitele europene de emisie de gaze poluante.
Martin Winterkron, CEO-ul Volkswagen care a demisionat ieri, ar putea primi în total fonduri de pensie în valoare de 28,6 milioane euro, conform înţelegerii sale cu VW, transmite Bloomberg.
Scandalul se întinde şi în Australia, unde autorităţile deschid o anchetă pentru a se vedea în ce fel au fost clienţii induşi în eroare, transmite HotNews.
(A.C.)
-----------------
Directorul executiv al companiei auto germane "Volkswagen" AG (VW), Martin Winterkorn, şi-a înaintat ieri demisia, în urma acuzaţiilor autorităţilor din SUA privind trişarea la testele de poluare ale maşinilor diesel, prin instalarea unor sisteme electronice speciale.
Oficialul companiei a declarat: "Sunt şocat de evenimentele din ultimele zile. Însă, mai presus de orice, sunt uimit că o abatere la o asemenea scară a fost posibilă în grupul Volkswagen. Ca director executiv, accept responsabilitatea pentru neregulile găsite la motoarele diesel şi, drept urmare, îi cer board-ului de supraveghere să fie de acord cu terminarea funcţiei mele de director executiv al Volkswagen Group. Fac acest gest în interesul companiei, deşi nu am fost conştient de vreo neregulă de care să fiu eu responsabil".
Amintim că grupul "Volkswagen" este acuzat că a trişat la testele autorităţilor SUA privind emisiile vehiculelor comercializate pe piaţa americană, prin instalarea unui software care le permitea maşinilor să îndeplinească standardele de poluare în timpul verificărilor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale, conform Agenţiei pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA).
Pe de altă parte, autoritatea germană de reglementare a sectorului financiar, BaFin, investighează posibile nereguli în tranzacţiile cu acţiuni "Volkswagen", respectiv dacă producătorul auto era obligat să dezvăluie informaţiile legate de scandalul emisiilor mai devreme decât a făcut-o.
BaFin analizează evoluţiile din piaţă pentru indicii legate de posibila folosire a unor informaţii confidenţiale sau alte forme de manipulare a tranzacţiilor cu acţiuni "Volkswagen".
Conform unor surse apropiate situaţiei, oficialii VW ştiau de ceva timp de problema trişării la teste.
• ACEA: "Scandalul Volkswagen nu este o problemă a întregii industrii auto"
Asociaţia Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA) consideră că acuzaţiile la adresa "Volkswagen" privind trişarea la testele de poluare nu reprezintă o problemă la nivelul întregii industrii de profil.
ACEA a făcut această apreciere după ce mai mulţi oficiali europeni au cerut ca întreaga industrie auto să fie investigată pentru a vedea dacă şi alţi producători au trişat în privinţa emisiilor poluante.
"Nu există dovezi că aceasta este o problemă la nivelul întregii industrii. ACEA va continua să colaboreze cu Comisia Europeană şi guvernele naţionale pentru rezolvarea problemelor actuale şi pentru menţinerea încrederii în industria auto şi în tehnologia diesel nepoluantă", a informat asociaţia.
Acţiunile "Volkswagen" au crescut cu 3,2% ieri, la ora 17.20, pe piaţa din Frankfurt, ajungând la 118,70 euro.