Bucureştiul va avea, în câţiva ani, două porturi, situate în est şi sud, după finalizarea Canalului Dunăre - Bucureşti. Demararea lucrărilor este aşteptată pentru anul 2009, a declarat, ieri, Sorin Cupşa, director general la Compania Naţională a Canalelor Navigabile Constanţa (CNACNC). Domnia sa a precizat: "Proiectul iniţial prevede ca, după finalizarea acestui canal, început înainte de "89, Bucureştiul să aibă două porturi, unul în sud, în localitatea 1 Decembrie, şi unul în est, la Glina. Pentru demararea acestui proiect este însă necesar ca două secţiuni ale râurilor Argeş şi Dâmboviţa să treacă de la Ministerul Mediului la Ministerul Transporturilor".
Potrivit Rompres, pentru ca acest proiect să demareze este necesară semnătura ministrului Mediului, Attila Korodi, după ce va fi adoptată Hotărârea de Guvern. Atunci cele două secţiuni vor trece în administrarea CNACNC, în termen de 90 sau 120 de zile.
Oficialul CNACNC a precizat că lucrările la Canalul Dunăre - Bucureşti vor începe, cel mai probabil, în 2009, fiind necesare circa 400 - 450 milioane de euro pentru finalizarea obiectivului: "Lucrările au fost oprite înainte de "89, atunci când proiectul era gata, în proporţie de 70%. Noi am cerut institutului IPTANA să realizeze un studiu de prefezabilitate, care a arătat că finalizarea lucrărilor va necesita un efort financiar de circa 450 milioane de euro".
Finanţarea pentru proiect ar putea fi asigurată fie din fonduri europene, fie din surse private, lucrarea urmând să fie realizată prin concesiune şi, atunci, concesionarul ar putea fi ales încă din acest an. La finalizarea Canalului, care va dura circa trei ani, Bucureştiul va avea un port cu o capacitate de 16 milioane tone pe an, în localitatea 1 Decembrie, şi unul de patru milioane tone, la Glina.