Intrarea pe piaţa de comerţ electronic a marilor retaileri din ţara noastră (cora, Selgros, Carrefour, Metro), precum şi a marilor magazine din segmentul fashion (Zara, Massimo Dutti, Nike, InterSport) generează aşteptări semnificative pentru această piaţă, în 2014, ne-a declarat Raluca Georgescu, PR Manager în cadrul Galei Premiilor eCommerce (GPeC).
Domnia sa ne-a explicat: "Ne aşteptăm ca valoarea pieţei să depăşească 30% în acest an. Piaţa va creşte în mod accelerat, lucru datorat şi intrării marilor jucători offline în e-commerce. Sectorul de alimente şi băuturi vândute online va creşte, până acum fiind estimat la sub 4% din piaţa totală".
Raluca Georgescu are o experienţă de peste opt ani în strategie digitală şi de e-commerce, precum şi în marketing digital cu acces la experienţe şi modele de e-commerce din străinătate.
Potrivit datelor GPeC, piaţa locală de comerţ online a ajuns, anul trecut, la 600 de milioane euro (n.r. - cifra face referire exclusiv la produsele comercializate online şi nu la servicii, precum plata facturilor de utilităţi, bilete de avion, bilete la spectacole, vacanţe şi călătorii ). Totodată, numărul utilizatorilor de internet este în creştere, ajungând anul trecut de la 9 milioane la 10 milioane, iar, conform ultimului studiu Daedalus Millward Brown, în ţara noastră sunt 2,7 milioane de cumpărători online. "Categoriile de produse online cele mai vândute sunt fashion, IT & electronice, health & beauty, articole pentru copii", ne-a precizat Raluca Georgescu.
În opinia reprezentantei GPeC, provocările cu care se confruntă antreprenorii care intră pe acest segment sunt lipsa de know-how şi diferenţierea. Raluca Georgescu ne-a precizat: "Unul dintre factorii principali, din punct de vedere al deciziei de achiziţie online, este în continuare competitivitatea preţurilor. În prezent, nu mai concurăm doar cu alte firme din România, ci şi cu firme din străinătate, căci tranzacţiile cross-border sunt foarte populare în acest moment pe piaţa locală. Antreprenorii de e-commerce trebuie să se diferenţieze faţă de concurenţă şi să devină o destinaţie principală pentru cumpărătorii online".
În opinia domniei sale, educarea pieţei cu privire la comerţul online ar trebui să fie o prioritate, atât din punctul de vedere al cunoştinţelor care ţin de marketing online, aplicabilitate şi experienţa utilizatorilor, cât şi din punct de vedere al cunoştinţelor de "back-end" (logistică, buying, sourcing, stocuri).
În acest sens, reprezantanta GPeC apreciază iniţiativele pieţei locale în ceea ce priveşte organizarea de work-shopuri şi seminarii pe această temă.
"Cred sincer că este nevoie de «know-how sharing» în această piaţă. În măsura în care cunoştinţele mele sunt utile altor antreprenori cu obiectivul final de creştere a pieţei, particip la astfel de iniţiative", a spus Raluca Georgescu.
• Peste 400 de participanţi aşteptaţi la GpeC Summit în acest an
Conferinţele Naţionale de E-commerce se extind anul acesta în Europa de Est şi se transformă în GPeC Summit, eveniment la care sunt aşteptaţi peste 400 de participanţi în cele trei zile de conferinţă şi workshop-uri (26, 27 şi 28 mai), potrivit reprezentantei GPeC. Printre vorbitori se vor număra specialişti din e-commerce din ţara noastră, precum şi experţi internaţionali. "Suntem convinşi că avem multe de învăţat ca industrie naţională de e-commerce din experienţele din afară", este de părere Raluca Georgescu.
Gala Premiilor eCommerce reuneşte cea mai mare comunitate de magazine online la nivel naţional. GPeC a început ca o competiţie a magazinelor online şi o festivitate pentru acordarea premiilor, acum mai bine de opt ani, fondată de Andrei Radu (CEO & Founder GPeC). Scopul final era de creştere a calităţii în această industrie, prin impunerea unor standarde de calitate şi orientare către client, pornite de la bune practici internaţionale.
De la an la an evenimentului i s-au adăugat acţiuni colaterale, precum Conferinţele Naţionale de E-Commerce, Şcoala de Vară de E-Commerce, Întâlnirile cu Juriul GPeC organizate pentru magazinele înscrise în competiţie. Începând cu anul trecut, GPeC este şi partener al celei mai mari asociaţii europene de profil, E-Commerce Europe.