Dintre toate informaţiile publicate de ziarul "BURSA" despre comportamentul scandalos în afaceri al grupului de presă "Media Pro", cea mai şocantă pentru cititorii noştri - oameni de afaceri - a fost aceea că, în ultimii cinci ani, nici "Media Pro International" SA, nici "Media Pro" SRL, nu au depus vreun bilanţ contabil la Registrul Comerţului. Obişnuiţi cu severitatea controalelor financiare, cititorii noştri nu îşi pot imagina că vreo firmă din România poate beneficia de atâta toleranţă, ani în şir. Cu sinceră părere de rău că realitatea este atât de scandaloasă, suntem siliţi să vă încredinţăm de corectitudinea informaţiei publicate de "BURSA".
Reproducem alăturat dovada - documentul parvenind de la Registrul Comerţului care atestă că "Media Pro International" SA nu a depus acolo nici un bilanţ contabil, niciodată. Dispunem de un document asemănător privind "Media Pro" SRL, atestând că nu a mai depus vreun bilanţ contabil, începând din 1996. Conform unei informaţii publicate recent în presă, la aceste societăţi comerciale s-a angajat de curând, în calitate de contabil, fostul ministru al finanţelor, Decebal Traian Remeş, pe mandatul căruia "Media Pro" a acumulat uriaşele datorii la stat. Este greu să comentezi fără silă o astfel de mişcare a celui care îşi crease imaginea convingătoare de "duşman neîmpăcat al evaziunii fiscale". O imagine creată de "Pro TV"...
Oricât de incredibil ar fi, probabil că secretarul de stat Maria Manolescu reprezentând Ministerul Finanţelor, era sinceră când afirma în Parlament (ca răspuns la interpelarea senatorului Sergiu Nicolaescu) că Ministerul nu ştie la cât se cifrează datoriile acumulate de grupul "Media Pro" către bugetul de stat. Ministerul Finanţelor are capacitatea să precizeze că "din numărul de 391.075 societăţi care au efectuat raportări la 30.06.2000, un număr de 209.105 societăţi înregistrează plăţi restante (vă rog să remarcaţi detalierea numărului până la ordinul unităţilor). Ministerul Finanţelor are capacitatea să precizeze cât datorează SRL-istul care ţine chioşcul cu sucuri şi eugenii pe uliţa satului. Mai mult, Ministerul Finanţelor are capacitatea să ne bage spaima-n oase, precizând că 86% dintre contribuabili şi-au depus declaraţiile pentru impozitul pe venitul global, iar, la o ambiţie, poate să le dea şi numele. În schimb, Ministerul Finanţelor este incapabil să afle datoriile grupului "Media Pro". Grupul "Media Pro" nu este un chioşc cu sucuri şi eugenii, pe uliţa satului. Grupul "Media Pro" sau acţionarii săi controlează trei posturi de televiziune - "Pro TV", "Pro TV Internaţional" şi "Acasă"; un post de radio - "Pro FM"; publicaţii specializate - revista "Playboy" (erotic), ziarul "Ziarul financiar" (financiar), ziarul "Pro Sport" (sportiv), revista "Pro TV Magazin" (programe TV), câteva ziare judeţene şi câteva reviste auto-moto; şi nu în ultimul rând o agenţie de ştiri - "Mediafax". Televiziunile, radioul, ziarele, revistele şi agenţia de ştiri sunt susţinute de o puzderie de societăţi care le prestează servicii - tipografii, pază, transport, costume şi machiaj, grafică, film, consultanţă, sondaje etc. - şi care se află şi ele în proprietatea acţionarilor "Media Pro". Această febrilă activitate se desfăşoară sau este condusă din Bucureşti, la un sfert de oră distanţă de Ministerul Finanţelor. Şi totuşi, Ministerul Finanţelor nu ştie care sunt datoriile la buget ale grupului "Media Pro". Conform directorului general adjunct al Gărzii Financiare, Dragoş Rusu, nu există nici o anchetă în curs de desfăşurare asupra grupului "Media Pro". În timpul acesta, Televiziunea "Pro TV" ne arată ce succese a mai înregistrat naşul lui Adrian Sârbu, ministrul de externe Mircea Geoană, în privinţa aderării României la Uniunea Europeană. Este o emisiune regulată cu titlul "Pro Vest", reluată, fireşte, şi pe postul "Pro TV Internaţional" care se difuzează în străinătate, prin satelit. Domnul Mircea Geoană are nevoie de "Fondul România" (vreo 100 de milioane de dolari colectaţi prin taxe de la exportatorii români) ca să facă publicitate României în mediile internaţionale. Hai să punem rămăşag că unul dintre principalii prestatori de publicitate şi beneficiari băneşti ai "Fondului România" va fi grupul de presă "Media Pro"! Adică, exportatorii vor plăti datoriile "Media Pro" la buget. Bineînţeles, dacă Adrian Sârbu, văzându-se cu sacii în căruţă, se va mai îndura să le plătească. Că doar n-o fi PRO...