• Aceeaşi soartă a avut-o şi directorul executiv al "Airbus"
Co-directorul executiv al grupului european "European Aeronautics Space and Defence" Co. (EADS), Noel Forgeard, şi directorul executiv al "Airbus", Gustav Humbert, au fost înlăturaţi din funcţii, ca urmare a crizei generate de noile întârzieri în livrarea avioanelor gigant Airbus A380. Criza industrială şi de management s-a produs ca urmare a anunţării de noi întârzieri în livrarea avioanelor gigant Airbus A380, dar şi a vânzărilor controversate de acţiuni, derulate în luna martie de Noel Forgeard şi de alţi membri din conducerea grupului european.
Forgeard a fost înlocuit cu preşedintele operatorului de căi ferate francez SNCF şi fost preşedinte al producătorului de motoare "Snecma", Louis Gallois. Acesta i se va alătura co-directorului executiv al EADS, Tom Enders.
Locul lui Gustav Humbert a fost luat de fostul director executiv al producătorului de materiale de construcţii "Compagnie de Saint-Gobain" SA, Christian Streiff. EADS este în căutarea unor soluţii pentru recâştigarea încrederii investitorilor după ce, la data de 14 iunie, cotaţiile acţiunilor sale au scăzut brusc cu 26%, ca urmare a problemelor legate de noile întârzieri.
Deputaţii francezi din Comisia de Finanţe a Adunării Naţionale l-au audiat, miercurea trecută, pe Noel Forgeard. Acesta nu intenţiona să demisioneze, pretinzând că a fost informat de întârzierile apărute în programul de livrări a avioanelor A380 abia în luna mai. În ceea ce priveşte vânzarea acţiunilor EADS, operaţiune prin care a câştigat 2,5 milioane de euro, Forgeard susţine că nu poate fi vorba de tranzacţii ilegale, în baza unor informaţii confidenţiale, ci de o coincidenţă.
La data de 14 iunie, acţiunile EADS au pierdut brusc 26%, după ce firma-mamă a constructorului aeronautic "Airbus" a anunţat că este nevoită să amâne livrarea aparatelor A380, iar întârzierile ar putea să reducă profiturile companiei cu două miliarde de euro în următorii patru ani.
Precizăm că EADS deţine 80% din "Airbus", iar acţionariatul EADS arată astfel: grupul auto germano-american "Daimler-Chrysler" - 30%, societatea franceză "Lagardere" - 15%, statul francez - 15%, "BAE Systems" - 20% şi guvernul spaniol - 5,5%. Restul acţiunilor sunt cotate pe pieţele internaţionale.