După o colaborare reuşită cu Italrom, o companie de inginerie cu sediul în România, Egis finalizează acum achiziţia acestei companii.
Italrom, o companie cu sediul în România care asigură sevicii de inginerie pentru structuri trestre, structuri subterane, tuneluri şi tunelare şi lucrări geotehnice, şi care operează în domeniul lucrărilor mari de infrastructură şi civile, are în jur de 40 de angajaţi, activi în principal în Bucureşti şi Polonia, cu experienţă într-o gamă largă de specialităţi din domeniul igineriei. Serviciile oferite de Italrom sunt în principal servicii de proiectare tehnică, de detaliu şi documentaţii conforme cu execuţia (verificare, analiză, planuri tehnice şi management), precum şi asistenţă tehnică, studii de fezabilitate şi supervizarea lucrărilor, deservind atât sectorul public, cât şi cel privat, pe pieţele de infrastructură rutieră şi feroviară din România şi Polonia. Portofoliul impresionant al experienţei Italrom include proiete precum podul Brăila, liniile M4 şi M5 ale metroului bucureştean, proiectarea liniilor feroviare Craiova-Caransebeş, Curtici-Simeria şi Predeal-Braşov din România, precum şi a unui important tunel (care urmează să fie construit cu o maşină de forat tunel cu diametrul de 15 metri) al drumului expres Rzeszow - Babica S-19 din Polonia.
Achiziţia Italrom este o investiţie care consolidează prezenţa Egis în România şi în Polonia. După un an foarte puternic de creştere pentru Egis în regiune, această achiziţie reprezintă un important pas înainte, permiţând Egis să îşi consolideze poziţia pe piaţa serviciilor de proiectare şi să-şi extindă serviciile şi capacităţile atât către clienţii din sectorul public, cât şi din cel privat din România, Polonia şi din alte părţi ale Europei. Mai mult, echipa Italrom va ajuta Egis să îşi extindă echipele locale şi să continue trendul de creştere recent, şi va permite totodată extinderea Egis pe viitoarele pieţe de proiectare de căi ferate şi metrou.
"Achiziţia Italrom reprezintă un reper major pentru activitatea noastră în Europa Centrală şi de Est şi mai ales în România, unde capabilităţile Italrom vor consolida puternic echipa noastră locală în capacităţile de proiectare, asistenţă tehnică şi supervizare. Lucrând împreună cu Italrom în mai multe proiecte, am văzut punctele lor forte complementare - un birou eficient de proiectare lucrări civile şi structuri care implementează contracte în mai multe domenii de infrastructură în care Egis doreşte să se extindă. Echipele de proiectare ale Egis şi Italrom combinate vor crea un birou de proiectare puternic şi multidisciplinar, cu un nivel ridicat de experienţă şi competenţă. Având în vedere că această regiune are una dintre cele mai mari rate de creştere din Europa în acest moment, ea va deveni o bază din ce în ce mai importantă pentru creşterea globală a Egis şi aşteptăm cu nerăbdare să atingem potenţialul pe care îl oferă această investiţie importantă." A declarat James Hanson, Country Managing Director la Egis în România şi Bulgaria.
"Italrom este încântat să devină parte a Egis, unul dintre cei mai importanţi jucători de inginerie de pe piaţa naţională şi internaţională de inginerie. Italrom a atins şi a depăşit obiectivele ambiţioase pe care şi le-a propus iniţial, devenind o prezenţă consolidată pe piaţa firmelor de proiectare şi consultanţă care activează în domeniul infrastructurii mari si al lucrărilor civile. Achiziţia este următorul pas natural şi binevenit, care ne va permite să ne ducem abilităţile la nivelul următor şi într-o nouă ligă. Echipa noastră de management şi personalul nostru aşteaptă cu nerăbdare să devină parte a echipei Egis şi să se bucure de toate oportunităţile de dezvoltare profesională pe care le prezintă această tranzacţie." a declarat Lorenzo Sabini, acţionarul principal al Italrom.
Prin fuziunea expertizei Italrom cu Egis în România, se aşteaptă o dezvoltare rapidă a echipei locale Egis prin accesul companiei la ingineri competitivi. Prin această achiziţie, Egis în România devine şi un jucător consacrat pe piaţa de infrastructură feroviară, extinzând competenţele în proiecte feroviare şi intrând pe piaţa infrastructurii de metrou, o piaţă viitoare ce se va extinde atât în România cât şi în Polonia.
Tranzacţia face obiectul unor aprobări de reglementare şi se preconizează că se va încheia în prima parte a anului 2023.