66% dintre angajatorii participanţi la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că oferă angajaţilor beneficii extrasalariale. 29% spun că acestea nu au făcut sau nu mai fac de mult timp parte din planul de compensaţii, iar 5% au renunţat la beneficii în ultimul an, din cauza contextului economic nefavorabil.
Aproape jumătate dintre cei din urmă declară, în acelaşi timp, că situaţia nu se va schimba în 2021, iar 54% aşteaptă să vadă mersul lucrurilor din următoarea perioadă înainte de a decide dacă le vor reintroduce sau nu.
Tichetele de masă rămân cel mai des oferite beneficii, lucru deloc surprinzător, în condiţiile în care aproape 9 din 10 angajatori spun că le au incluse în pachetele extrasalariale. 55% dintre managerii de resurse umane participanţi la sondaj au spus că oferă şi abonamente la clinici medicale private, iar o treime au menţionat, în aceeaşi listă, şi decontarea transportului ori maşina de serviciu. "Foarte sus în top, dar ca o premieră a ultimilor ani, apare consilierea psihologică, pe care tot mai mulţi angajatori încep să o bună la dispoziţia angajaţilor, în special în acele companii în care se lucrează exclusiv sau preponderent de acasă de mai bine de un an. Training-urile şi cursurile de dezvoltare personală continuă să fie incluse în bugetele anuale ale companiilor, urmate de abonamentele la sală, de asigurările private de sănătate, pensiile private facultative ori voucherele cadou în diverse magazine partenere", spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România.
Cei mai mulţi dintre angajatori, mai exact, 48% spun că valoarea pachetelor de beneficii pe care le oferă lunar fiecărui angajat este situată între 200 şi 400 de lei. 13% alocă un buget cuprins între 100 şi 200 de lei pe lună, 22% între 400 şi 600 de lei, în timp ce 4,3% acordă beneficii lunare evaluate la mai mult de 1.000 de lei, lunar, pentru fiecare angajat.
"Dintre toate beneficiile pe care le primesc, angajaţii folosesc cel mai mult tichetele de masă, servicii medicale private şi decontarea transportului. Deşi spun că simt nevoia consilierii psihologice, încă nu sunt complet obişnuiţi cu acest tip de serviciu. Îl consideră binevenit, dar încă îşi fac curaj să îl folosească. Un alt beneficiu a cărui nevoie s-a făcut simţită anul acesta, dar pe care destul de puţine companii îl oferă este bugetul pentru amenajarea biroului de acasă. Este ceea ce angajaţii, în special cei pentru care se va prelungi perioada de muncă de acasă, îşi doresc într-o măsură destul de mare", mai spune Roxana Drăghici. Cu toate că pachetele de beneficii extrasalariale au suferit anul acesta o serie de modificări, managerii de resurse umane spun că ele nu par a cântări mai greu decât în trecut în ochii angajaţilor şi nici nu devin criteriu departajare atunci când vine vorba de alegerea unei companii pentru care să se angajeze.