Compania Electroprecizia Săcele a răscumpărat 185.000 de acţiuni din cele 250.000 pe care şi le-a propus să le distribuie conducerii şi angajaţilor în cadrul unui pachet de fidelizare "Până acum am investit 800.000 de lei, aproximativ 180.000 de euro", ne-a declarat Dumitru Matei, directorul general al companiei.
Compania Electroprecizia Săcele a încheiat anul 2012 cu o cifră de afaceri de 136,858 milioane de lei, în scădere cu 4,8% faţă de rulajul din 2011, când valoarea afacerilor ajunsese la 143,774 milioane de lei. Cu toate acestea, însă, profitul companiei s-a dublat, crescând de la 4,228 milioane de lei la 8,019 milioane de lei. "Deşi anul care a trecut a fost un an dificil din punct de vedere al contextului economic, cu o scădere a cererii pe pieţele externe, după ce în 2011 înregistrasem creşteri, am reuşit nu doar să ne menţinem profitabili, ci chiar să obţinem cel mai bun rezultat din ultimii 8 ani", ne-a declarat Dumitru Matei.
Trei sferturi din cifra de afaceri a societăţii braşovene a fost realizată la export, principalii clienţi fiind ABB, Sorea, Bosch Germania, Agora Ungaria , Argo Hytos Cehia, Multi - TOOL Danemarca, în timp ce la intern principalii clienţi sunt PSI Control Râşnov, Autocora, Paps, Lauralex, Rikami, Elpimar, Maviprod, Sfera, Dedeman, Limercur sau Baumax.
"Se pare că nici anul 2013 nu va fi un an uşor, dar măsurile pe care le luăm în continuare pentru creşterea productivităţii, stimularea performanţei, investiţiile productive şi construirea unei echipe de profesionişti motivaţi şi competenţi în toate firmele grupului ne fac să fim optimişti cu privire la viitorul Electropreciziei", a mai declarat Matei.
În condiţiile în care zona Euro se confruntă cu dificultăţi economice, conducerea companiei vizează pieţe precum Ucraina, Orientul Mijlociu sau nordul Africii, "unde am iniţiat unele contacte şi am participat la primele târguri de specialitate".
"Pe piaţa internă, pe segmentul echipamentelor auto, unde până acum 10-15 ani eram lideri de piaţă, vânzările noastre sunt în scădere datorită faptului ca produsele noastre sunt dedicate unor tipuri de autovehicule ce nu se mai fabrică (Dacia, tractoare, Aro). Investiţiile necesare în acest domeniu pentru a redeveni un furnizor important pentru companii ca Dacia sau Ford sunt uriaşe, iar rezultatele din ultimii 10 ani nu au permis finanţarea acestora din resurse proprii şi nici atrase", mai precizează directorul firmei.
În 2012, profitul Electroprecizia s-a dublat, crescând de la 4,228 milioane de lei la 8,019 milioane de lei.