eMAG lansează un serviciu inovator prin care clienţii pot obţine în mai puţin de zece minute, online, fără niciun drum la bancă, finanţare pentru cumpărături, conform unui comunicat de presă. Aceştia pot aplica direct pe eMAG printr-un flux bazat pe tehnologie care elimină atât interacţiunea fizică la ghişeul băncii, cât şi formulare consumatoare de timp. Soluţia online are o dobândă avantajoasă, comparabilă cu dobânzile creditelor de nevoi personale din piaţă.
Potrivit comunicatului, serviciul online se bazează pe un nou proces de identificare şi pe un model de evaluare care ia în calcul istoricul de comenzi al clientului pe eMAG şi istoricul său de plată la Biroul de Credit. Clienţii îşi pot finanţa coşul de cumpărături în doi paşi simpli, astfel:
1. Clientul adaugă în coş produsele dorite şi alege plata în rate eCREDIT prin Idea::Bank - Smart shopping. Pentru identificare, trimite o fotografie cu actul de identitate. În câteva secunde primeşte un cod prin SMS prin care validează numărul de telefon şi trimite un video selfie.
2. Banca analizează pe loc cererea de finanţare a clientului şi trimite răspunsul online. Imediat după clientul intră automat în pasul de semnare a contractului de credit. Contractul de credit este semnat electronic, folosind codul trimis prin SMS pe numărul de telefon validat la primul pas.
Mircea Balica, manager servicii financiare eMAG, a declarat: "Actualizăm şi îmbunătăţim permanent serviciile de plată şi finanţare disponibile pe eMAG, pentru a le oferi clienţilor noştri o experienţă de shopping din ce în ce mai bună. Timpul este o resursă preţioasă în vieţile oamenilor, iar acum, doar cu un smartphone, clienţii noştri pot obţine aprobarea unei finanţări în cel mult zece minute printr-un flux simplu şi intuitiv, în care cererea online de finanţare este redusă la un singur câmp care trebuie completat."
Noua soluţie este dezvoltată de eMAG în colaborare cu Idea::Bank, FintechOS şi Bitnovel.
"Soluţia de finanţare Idea::Bank - Smart shopping online reprezintă o adaptare a banking-ului modern la realităţile unui magazin online: pe lângă produsele achiziţionate în coşul de cumpărături, clientul primeşte şi o soluţie de finanţare fără niciun drum la bancă şi cu un efort minim, 100% în online. Soluţia este unică şi inovatoare pe piaţa bancară din România, deoarece criteriile de acordare ale creditului sunt adaptate la istoricul clientului pe platforma eMAG. Cu alte cuvinte, cu cât clientul a cumpărat mai frecvent şi mai recent în magazinul online, cu atât cresc şansele de aprobare a împrumutului. Suntem încrezători în viitorul creditării online şi suntem onoraţi de lansarea acestui parteneriat", a spus Alin Daniel Fodoroiu, Vicepreşedinte Executiv Idea::Bank.