Retailerul online eMAG a început, în decembrie 2014 demersurile de extindere pe piaţa din Polonia, compania depunând o solicitare la Consiliul Concurenţei şi Protecţia Consumatorului din Polonia privind preluarea controlului asupra Agito, unul dintre cele mai mari magazine online locale, arată un comunicat al companiei.
"Această extindere face parte din strategia noastră asumată pe termen mediu şi lung de a ne consolida poziţia în regiune. În prezent, accesăm, datorită celor trei pieţe în care ne desfăşurăm activitatea deja - România, Bulgaria şi Ungaria - o bază de peste 36 de milioane de clienţi. Acum intrăm într-o ţară mare din regiune, cu aproape 39 de milioane de locuitori, cu o piaţă de ecommerce estimată la 4 miliarde de euro şi cu un potenţial mare de creştere", spune Sorin Ionescu, Vicepreşedinte şi Director de Dezvoltare Internaţională eMAG.
Compania Agito, înfiinţată în anul 2002 ca magazin online de electronice şi electrocasnice a devenit, prin extinderea categoriilor de produse şi prin dezvoltarea echipei, unul dintre cei mai puternici jucători pe piaţa de comerţ online din Polonia.
"Transferul de acţiuni va reprezenta o nouă provocare pentru noi, vom aduce lângă echipa eMAG o echipă performantă, cu o foarte bună cunoaştere a pieţei locale. Cele două echipe vor opera pe o platformă IT comună, iar acest fapt se va traduce, cu siguranţă, în servicii şi categorii noi, în beneficiul clienţilor finali", spune Sorin Ionescu.
Transferul de acţiuni între cele două companii se va concretiza odată cu primirea aprobării din partea instituţiei poloneze.
eMAG este cel mai mare magazin online din regiune, având o echipă formată din aproximativ 1.000 de angajaţi.