Producătorii de vinuri din Republica Moldova sunt tot mai prezenţi pe piaţa noastră, după embargourile impuse de Rusia produselor moldoveneşti.
Dan Prisăcariu, CEO în cadrul societăţii Minis Terrios, ne-a declarat: "Prezenţa vinurilor moldoveneşti, în general, în România este una medie. Această ţară reprezintă o piaţă foarte bună pentru noi, întrucât românii produc vin, dar şi consumă acest produs. Mai mult, ei cunosc detalii despre Republica Moldova, despre soiurile moldoveneşti, tradiţie etc.
După embargourile repetate impuse de Rusia, piaţa noastră s-a mobilizat. Toate industriile reacţionează, în general, în timp de criză. În jur de 80 de procente din vinurile produse în Republica Moldova erau exportate în Rusia, până în 2006. După aceea au urmat câteva embargouri şi piaţa s-a reorientat. În primul rând, am început să facem vinuri mai calitative. La noi nu era competiţie, aveam o piaţă planificată, ceea ce conta fiind cotele cantitative. Acum ne-am reorientat, au apărut branduri noi, vinuri mai de calitate şi a apărut şi Asociaţia Micilor Producători de Vinuri. Marea majoritate a producătorilor s-au reorientat către ţările Europei de Est, cum ar fi Germania, Austria, Cehia, Polonia, România, însă 60 de procente din industria vinului din Moldova a dat faliment".
Despre vinurile româneşti, Cătălin Păduraru, Wine Ambassador în cadrul Asociaţiei Degustătorilor Autorizaţi din România, spune că acestea sunt "succese notabile", dar pe piaţa mondială "cu greu ne vom semna cu vinuri de tradiţie".
Domnia sa spune că România are un potenţial uriaş pentru dezvoltarea enoturismului: "Multe crame iau deja în calcul dezvoltarea enoturismului, iar cele mai multe declară că vor face astfel de investiţii. Până acum, noi nu am definit ce înseamnă exact acest fenomen. Enoturismul nu înseamnă doar degustare la cramă. Consumatorul de enoturism este educat, cu venituri foarte mari şi practică acest tip de turism cel puţin însoţit de partenerul de viaţă".