Producătorii germani de automobile, mărcile emblematice ale celei mai mari economii europene, pierd cote de piaţă şi generează randamente mai slabe pentru investitori decât concurenţii lor globali, arată o nouă cercetare realizată de platforma de tranzacţionare şi investiţii eToro.
Cercetarea eToro urmăreşte performanţa primilor 15 producători auto din lume şi prezintă un deceniu de declin pentru producătorii germani de automobile cotaţi la bursă (Mercedes-Benz Group, BMW, Volkswagen şi Porsche), aceştia înregistrând o scădere colectivă a preţului acţiunilor de -9% în ultimul an şi de -21% în ultimul deceniu. În medie, primii 15 producători auto (inclusiv cele patru mărci germane cotate la bursă) au înregistrat creşteri ale preţului acţiunilor de 105% în ultimul deceniu, cu 22% numai în ultimul an.
În China, cea mai mare piaţă auto din lume, producătorii germani de maşini de top înregistrează o scădere a livrărilor, în timp ce se străduiesc să ţină pasul cu concurenţii locali. VW a fost depăşită de chinezii de la BYD, care au devenit cea mai bine vândută marcă locală la sfârşitul anului 2022, în timp ce cota de piaţă a VW în China a scăzut la 14,5% anul trecut (de la 19,3% în 2020). Între timp, livrările Mercedes-Benz în China s-au redus pentru al treilea an consecutiv, scăzând cu 2% în 2023. Livrările Porsche în China au scăzut, de asemenea, cu 15% anul trecut.
Producătorii germani de automobile au înregistrat performanţe slabe şi pe segmentul vehiculelor electrice în faţa concurenţilor americani şi chinezi - Tesla şi BYD. În ultimul deceniu, preţul acţiunilor Tesla a crescut cu 1229%, iar cel al acţiunilor BYD cu 374%. Tesla deţine 19,9% din piaţa mondială a vehiculelor electrice, în timp ce VW, cel mai apropiat concurent german, deţine doar 4,8%. In China, 84% din piaţa vehiculelor electrice este dominată de producătorii locali, iar mărcile germane de automobile au o cotă de piaţă de numai 5% .
Comentând aceste date, Ben Laidler, strategul pentru pieţe globale de la eToro, a declarat: "Industria auto listată la burse la nivel global este cea mai divizată dintre toate industriile pe care le-am văzut. Mult lăudatul sector auto german se confruntă cu o concurenţă fără precedent în ceea ce priveşte preţurile şi tehnologia. În Europa, mulţi consumatori păstrează mai mult timp modelele mai vechi sau aleg să renunţe la maşini. Între timp, concurenţii americani, chinezi şi indieni dezvoltă modele mai ieftine şi sunt lideri pe segmentul vehiculelor electrice, ameninţând poziţia pe piaţă a producătorilor germani."
Concurenţii globali tradiţionali se descurcă, de asemenea, mai bine decât mărcile de automobile germane. Compania japoneză Honda şi-a majorat preţul acţiunilor cu 50% în 12 luni şi a crescut cu 64% în 10 ani. Între timp, Toyota a crescut cu 95% în ultimul an şi cu 232% în ultimul deceniu.
1. Probleme de fiabilitate
(mesaj trimis de anonim în data de 16.05.2024, 18:39)
Toate mărcile germane au probleme de fiabilitate de 4-5 ani încoace, nu e surprinzător că-și cumpara Sandero și Tesla (cele mai vândute în ultimul an) dar la prețuri mai mici. Noroc cu românii care ii scapă de epave...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.05.2024, 20:18)
Slava costa scump.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.05.2024, 08:53)
Da, dar e mai ieftin decat sa vina mujicii calare prin Europa!