După ce, în ultimii ani, luase calea privatizării, societatea "Avioane Craiova" ar putea să opereze la capacitate maximă, în următoarea perioadă, după cum estimează directorul general Mişa Popic. Domnia sa consideră că una dintre variantele pentru creşterea productivităţii constă în ştergerea datoriilor companiei şi adoptarea unor măsuri în vederea reorganizării.
Mişa Popic ne-a explicat: "Deşi nu ne opunem privatizării, totuşi, în prezent, am observat o atitudine favorabilă atât la nivel naţional, prin Ministerul Economiei, cât şi la nivel european, vizavi de industria de apărare. Dacă ar fi şterse datoriile către stat şi ar fi adoptate unele măsuri în vederea reorganizării, atunci Avioane Craiova ar putea să fie profitabilă. Compania merge pe un trend ascendent, în materie de comenzi şi producţie, astfel încât, la finalul anului, ne aşteptăm la rezultate pe măsură".
Oficialul de la "Avioane Craiova" ne-a mai declarat că, pentru anul în curs, valoarea contractelor pe care societatea le va avea cu Ministerul Apărării sau cu alte companii, din zona privată, ar putea să atingă valoarea de circa 20 de milioane de dolari.
"Actualmente, suntem în curs de negociere şi perfectare a mai multor contracte, atât în zona militară, cât şi cea civilă", a conchis Mişa Popic.
Recent, ministrul Economiei Andrei Gerea, a declarat că îşi doreşte "curăţarea" datoriilor companiei "Avioane Craiova".
"Nu ştiu dacă foloseşte cuiva să încarci bilanţul companiei cu datorii şi cu penalităţi ştiind că nu ai cum să le încasezi, în loc să le ştergi şi să dai o şansă de finanţare pentru proiecte care pot exista, pentru parteneriate care pot veni pentru că, până la urmă, poţi găsi un partener, dar când cel cu care ai discuţii vede că eşti înglodat în datorii, se mai gândeşte", a spus Ministrul Economiei, adăugând: "Dar pentru Avioane Craiova, avem o şansă, fiind în industria de apărare, şi trebuie să profităm de ea şi să ne reglăm aceste datorii", a explicat ministrul Andrei Gerea.
Ministrul Economiei a mai declarat, la vremea respectivă, că există un investitor interesat de activitatea de la "Avioane Craiova", precizând că există interes pentru încheierea unor parteneriate, poate chiar pentru privatizare, din partea unor companii din America sau Japonia. Tentative de privatizare a societăţii "Avioane Craiova" au mai existat şi în perioada mandatului ministrului Varujan Vosganian, companiile interesate de un posibil parteneriat la Craiova fiind "Aerostar Bacău" şi "IAROM SA".
Fabrica de "Avioane Craiova" a fost scoasă la privatizare, până în momentul de faţă, de cinci ori, de fiecare dată vânzarea eşuând.
Avioane Craiova este una dintre companiile de stat care are printre cele mai mari datorii către bugete, de peste 84 de milioane de lei (aproximativ 20 de milioane de euro). Potrivit datelor din bilanţul financiar, în 2012 compania a avut o cifră de afaceri de 10,6 milioane de lei şi o pierdere semnificativă de 9,1 milioane de lei.
Acţionar majoritar la "Avioane Craiova" este Ministerul Economiei, având o participaţie de 80,9388%.
1. e posibil
(mesaj trimis de gigi în data de 14.01.2014, 12:25)
Am impresia ca in ultimii ani companii importante din Romania au fost lasate sa moara. Oamenii politici sunt de vina pentru ca nu au grija tarii. Avioanele fabricate erau de folos pentru pregatirea viitorilor piloti de pe avioanele F -16. Nu credeti?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.01.2014, 22:50)
corect